Facebook podczas FRSiH: Social media pomagają budować pozytywne doświadczenie zakupowe

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2018 16:51

Facebook podczas FRSiH: Social media pomagają budować pozytywne doświadczenie zakupowe Sylwia Barthel de Weydenthal, Global Marketing Solutions, Facebook. Fot. Paweł Pawłowski, Żelazna Studio

Social media mogą pomóc w budowaniu pozytywnych doświadczeń zakupowych oraz w personalizowaniu oferty - mówiła Sylwia Barthel de Weydenthal, Global Marketing Solutions, Facebook, podczas panelu Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce, który odbył się w ramach XI FRSiH.

- Po pierwsze, aby pomóc budować pozytywne doświadczenia klienta i personalizację musi być zasięg, aby działanie miało skalę. Dzisiaj synonimem słowa „on line” jest „telefon”. Jeżeli ponad 16 mln Polaków jest na Facebooku, to ponad 90 proc. z nich zagląda na tę platformę przez telefon – mówiła Sylwia Barthel de Weydenthal.

Przytoczyła ona dane, według których 30 proc. badanych osób wchodziło na Facebook poprzez telefon podczas zakupów spożywczych. - Jeżeli weźmiemy szerszą grupę, globalną, to okaże się, że 45 proc. ludzi jest „na telefonie” w którymś momencie ścieżki zakupowej. Warto tu zadać pytanie, którzy  retailerzy czy producenci mają przemyślaną strategię i wiedzą, co na tym telefonie pokazują? – mówiła ekspertka.

Jej zdaniem, przedsiębiorcy mogą wykorzystywać segmenty dostępne dla wszystkich na Facebooku. Są to poszczególne grupy osób, tworzące społeczności. - Możemy w ten sposób targetować rodziców z małymi dziećmi, ojców i inne grupy osób. Możemy dopasować konkretną ofertę do konkretnych grup. Przestrzegam jednak przed personalizacją, za którą kryje się ciekawość co kupuje dana osoba. Tu chodzi raczej o to, by znaleźć sposób na monetyzowanie konkretnej grupy – mówiła Sylwia Barthel de Weydenthal.

Jej zdaniem, już wkrótce możliwa jest personalizacja oferty spożywczej. – Uważam, że to się zmieni szybciej niż myślimy – oceniała.

- W 2020 roku 37 proc. globalnej siły roboczej będą stanowili millenialsi, czyli osoby do 34 roku życia. Ci ludzie nie znają świata bez Facebooka i Googla, nie mieli w ręku drukowanej gazety i nie posiadają odbiornika telewizyjnego. 83 proc. z nich poszukuje informacji o produktach wyłącznie na telefonie, a 69 proc. kupuje przez telefon. Jednocześnie, 44 proc. millenialsów preferuje kupowanie w aplikacji mobilnej. Tu jest duże pole do popisu - niewiele sieci handlowych ma dobre aplikacje mobilne – mówiła ekspertka.

I dodała, że im mniejszy biznes, tym jest bardziej elastyczny i szybciej wdraża nowe sposoby docierania do klientów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.