Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Facebook sprawdzi czy klienci chodzą do sklepów stacjonarnych i co tam kupują

Autor: wirtualnemedia.pl 20 czerwca 2016 11:55

Facebook sprawdzi czy klienci chodzą do sklepów stacjonarnych i co tam kupują

Facebook przygotował nowe narzędzie pozwalające sprawdzić, czy użytkownicy serwisu kupili produkt, którego reklamę niedawno widzieli. Nowe API śledzi zachowania zakupowe dzięki połączeniu z systemami CRM reklamodawców - podały wirtualnemedia.pl

Zadaniem nowego narzędzia jest wykrycie, którzy internauci dokonali zakupu w fizycznych lokalizacjach lub przez internet produktów, których reklamy niedawno widzieli na Facebooku. Z Facebookiem współpracują już firmy dostarczające CRMy sprzedawcom. Są to IBM, Index, Invoca, Lightspeed, LiveRamp, Marketo oraz Square.

Nowe API pozwala także sprawdzić, którzy konsumenci odwiedzili punkt sprzedaży facebookowego reklamodawcy, ale nie dokonali zakupu. Posłużą do tego dane o lokalizacji dostarczane dzięki GPS, beaconom lub danym o logowaniu do sieci Wi-Fi i łączeniu z siecią internetu mobilnego.

Podobne narzędzie swoim reklamodawcom dostarcza już Google. Firmy, które wykupują reklamy AdWords mogą śledzić na podobnej zasadzie jak w wypadku nowego narzędzia Facebooka, którzy odbiorcy komunikatów reklamowych odwiedzili punkty sprzedaży i/lub dokonali zakupu.

Facebook twierdzi, że anonimizuje dane o swoich użytkownikach, zatem reklamodawcy nie poznają dokładnej tożsamości klientów, lecz dostaną dane demograficzne i ilościowe. Z drugiej strony, nie wprowadzono możliwości „wypisania” się przez użytkowników ze śledzenia aktywności offline w sklepach.

Innym narzędziem, które Facebook zaoferował reklamodawcom, jest lokalizator sklepów. Do przekazu reklamowego będzie można dodać również informacje o lokalizacji najbliższego punktu sprzedaży, a Facebook pokaże użytkownikowi jak do tego punktu dotrzeć.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Ola 2016-06-25 13:05:55

    Nigdy nie kupuję tego co reklamują. Reklamy działają na mnie hamująco. Kupuję to co mi potrzebne. Dokładnie sprawdzam pod względem przydatności i trwałości (sprzęt AGD.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.