Firmy kurierskie podnoszą ceny przesyłek

Autor: wyborcza.biz 14 maja 2018 14:44

Konsumenci muszą zacząć się godzić z wyższymi stawkami za przesyłki ze sklepów internetowych. Wojna cenowa się kończy, paczki i dostawy do paczkomatów drożeją. Ceny rosą nawet o prawie 30 proc. Ale firmy podnoszą ceny po cichu – informuje wyborcza.biz.

Podwyżkami nikt się nie chwali, wprowadzane są zresztą bocznymi drzwiami, na zasadzie a nuż klienci indywidualni ich nie zauważą. Bo raczej tylko nieliczni pamiętają, ile płacą za przesyłkę.

Cennik Sendit brokera, który pośredniczy między sklepami internetowymi a firmami kurierskimi w listopadzie ubiegłego roku przewidywał, że wysłanie najmniejszej paczki, tzw. gabaryt A, paczkomatem kosztuje 8,25 zł brutto. Gabaryt B – 9,45 zł, a C – 10,30 zł. Teraz gabaryt A kosztuje już 10,49, czyli ponad 27 proc. więcej. Gabaryt B - 10,98 zł (wzrost o 16 proc.), a C - 11,39 zł (ponad 10 proc.).

Ceny zmieniane są także już bezpośrednio właścicielom sklepów internetowych, np. InPost daje mniejsze rabaty. Firma przyznaje, że dostosowuje poziom rabatów do obecnej sytuacji na rynku pracy oraz kosztów transportu, na które kluczowy wpływ mają rosnące ceny paliw. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.