Frisco.pl: Nasza baza aktywnych klientów odpowiada już liczbie klientów siedmiu hipermarketów (wywiad)

Autor: dlahandlu.pl 20 grudnia 2018 10:05

Frisco.pl: Nasza baza aktywnych klientów odpowiada już liczbie klientów siedmiu hipermarketów (wywiad) Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl. Fot. PTWP

Część Polaków nie rozumie na czym dokładnie polegają zakupy spożywcze z dowozem do domu. Obawiają się czy zakupione produkty będą świeże, jak długo będą musieli czekać na dostawę albo czy kurier wniesie im produkty prosto do kuchni. Chcemy zmienić to błędne podejście - przekonuje w rozmowie z dlahandlu.pl Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

Jakiego wyniku spółka spodziewa się na koniec roku?

W perspektywie YDT (ang. Year to Date) firma Frisco.pl osiągnęła wzrost sprzedaży na poziomie 33 proc.

Jakie trendy konsumenckie są widoczne na rynku e-grocery? Czy Warszawiacy chętniej niż w ubiegłym roku korzystali z oferty Frisco? 

Wzrost świadomości konkurencyjnych cen oraz wysokiej jakości oferowanych produktów to jedne z ważniejszych czynników, które wpływają na rosnącą popularność e-zakupów wśród warszawiaków. Penetracja kategorii różni się w zależności od dzielnicy i profilu jej mieszkańców; średnia dla Warszawy wynosi ok. 9 proc., ale w Wilanowie jest to już ponad 12 proc. Nasza baza aktywnych klientów stale rośnie i odpowiada już liczbie klientów 7 hipermarketów.

Trendy konsumenckie, które są widoczne na rynku e-grocery, doskonale obrazuje raport „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online”, opublikowany przez Frisco.pl wspólnie z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Wynika z niego, iż dla konsumentów najczęściej wskazywaną motywacją do e-zakupów jest oszczędność czasu, możliwość porównania ofert, duży wybór produktów oraz dostawa prosto do domu. Dla klientów Frisco bardzo istotna jest możliwość umówienia dostawy na konkretną godzinę, dzięki której zyskują oni dużą elastyczność wyboru, a zarządzanie czasem staje się znacznie łatwiejsze. Konsumenci coraz chętniej sięgają po zdrowe produkty świeże oraz BIO, które znajdują się już w co drugim koszyku. Obserwujemy również rosnący ruch użytkowników z urządzeń mobilnych.

Czy zakaz handlu w niedziele wpłynął na wzrost sprzedaży?

Tempo wzrostu Frisco przed wprowadzeniem i po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele pozostało dokładnie takie samo. Natomiast z rozkładu tygodniowego zleceń widzimy neutralny/lekko negatywny wpływ niedziel bez handlu. Z powodu zamkniętych galerii, osoby zamieszkujące Warszawę dużo częściej wyjeżdżają na weekend, przez co liczba zamówień realizowanych w tym czasie wyraźnie spadła, szczególnie, gdy było ciepło. Spora część zamówień przesunęła się natomiast na poniedziałek, gdyż po weekendowym powrocie do domu czekała pusta lodówka, którą trzeba było uzupełnić.


  • Krystyna 2019-01-18 08:30:28

    Ja mieszkam w Kielcach i u mnie też działają Zakupy z dowozem. Rewelacyjna sprawa dla kogoś, kto nie może ruszać się z domu. Zamawiam raz w tygodniu większe zakupy i nie muszę się o nic martwić.

  • Kamila 2019-01-15 14:16:44

    Rewelacyjna usługa. Korzystam z ich usług w Lublinie. Bardzo miła Pani dostawca, wszystko na czas i zgodnie z zamówieniem

  • Grzegorz 2019-01-10 13:27:14

    Nie korzystałam nigdy z Frisco, ale korzystam z Zakupy z Dowozem. Bardzo fajna strona - można zamówić z kilku sklepów na raz takich jak: Lidl, Biedronka, Tesco. Świetna opcja. Zamawiam na ich stronie i wszystkie zakupy mam z dostawą do domu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,98

  • Śr

    3,79

  • Min

    2,41

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7142
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.