FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce – pełna relacja (zdjęcia)

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2018 14:40

FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce – pełna relacja (zdjęcia) Fot. Paweł Pawłowski, Żelazna Studio

W jaki sposób sprzedawcy w kanale e-commerce mogą wykorzystać nowe technologie do optymalizacji kosztów i sprzedaży? Czy media społecznościowe mogą pomóc detalistom w przygotowaniu oferty dla konsumentów? Jak będzie rozwijać się kanał e-commerce i jakich trendów można spodziewać się w tym kanale w najbliższym czasie? - zastanawiali się uczestnicy panelu Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce, który odbył się w ramach XI FRSiH.

Prowadzący debatę Maciej Szatkowski, senior manager w KPMG Polska zauważył, że rynek handlowy znalazł się w momencie dynamicznych zmian. - Firma KPMG co roku przygotowuje globalne badanie rynku handlowego, poprzez wywiady i ankiety przeprowadzane wśród zarządów największych producentów, sieci handlowych oraz sprzedażowych platform internetowych. W tym roku nasz raport nosi tytuł „No normal is the new normal” – co oznacza, że nową normą staje się brak normalności. To pokazuje, w jakiej sytuacji się znajdujemy - w momencie dynamicznych zmian – mówił Maciej Szatkowski.

- Obserwując rynek na całym świecie widzimy, że strategie firm handlowych opierają się na trzech filarach: po pierwsze, na poszukiwaniu efektywności ekonomicznej, zarówno po stronie zakupów, jak i operacyjnej, po drugie na podążaniu w kierunku convenience i zwiększaniu wygody dokonywania zakupów, a po trzecie na budowaniu pozytywnych doświadczeń konsumenckich. Wszystkie trzy kierunki są dosyć mocno związane z rozwojem technologii – zauważył.

Nowe technologie mogą pomóc między innymi w kwestii poszukiwania efektywności ekonomicznej. – Przykładem jest Alibaba, który zmniejszył powierzchnie magazynowe, wprowadzając pełną robotyzację. Dzięki temu firma zmniejszyła koszt najmu magazynów i stała się bardziej konkurencyjna – mówił Marcin Dąbrowski, CEO Surge Cloud. Jak zauważył, w optymalizacji asortymentu i poprawie dostępności towarów może pomóc tzw. inteligentna półka, którą stworzyła jego firma.

Magdalena Krasoń Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce GS1 Polska uważa, że efektywność kosztowa jest możliwa między innymi dzięki łączeniu sklepu stacjonarnego z tym co dają kanały cyfrowe. - Zgodnie z raportem Deloitte, na każdego dolara wydanego w sklepie stacjonarnym 56 centów przypada na efekt styku klienta z rynkiem cyfrowym. Według raportu, jeśli klient korzysta z wielu kanałów, przynosi to wartość dodaną. To oznacza, że detaliści powinni pracować efektywnie w jednym i drugim kanale – mówiła ekspertka.

Standardy GS1, czyli kody służące do jednoznacznej identyfikacji produktowej, także mogą służyć poprawie efektywności. Przykładem efektywnego wykorzystania danych produktowych są kasy samoobsługowe, oparte na standardach GS1, a także np. całodobowy sklep samoobsługowy Bio Family, przy wdrożeniu którego również brała udział firma GS1 Polska.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,79

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,56

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.