FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce – pełna relacja (zdjęcia)

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2018 14:40

FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce – pełna relacja (zdjęcia) Fot. Paweł Pawłowski, Żelazna Studio

W jaki sposób sprzedawcy w kanale e-commerce mogą wykorzystać nowe technologie do optymalizacji kosztów i sprzedaży? Czy media społecznościowe mogą pomóc detalistom w przygotowaniu oferty dla konsumentów? Jak będzie rozwijać się kanał e-commerce i jakich trendów można spodziewać się w tym kanale w najbliższym czasie? - zastanawiali się uczestnicy panelu Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce, który odbył się w ramach XI FRSiH.

Uczestnicy panelu zauważyli, że rozwój nowych technologii mogą hamować: koszty ich wdrażania oraz mentalność konsumentów.

- Zmiany technologiczne są adaptowane w różnym stopniu. Jeszcze kilka lat temu nasza usługa Smart nie miałaby powodzenia, bo była duża obawa przed płaceniem z góry za usługę. Potem na rynku pojawiły się usługi abonamentowe i subskrypcyjne, gdzie płaciliśmy np. za streaming muzyki i zaufaliśmy im – mówił Jacek Palec, dyrektor e-grocery Allegro.

Jak informował, Allegro jest już obecny na rynku żywności, ale takiej, która do przechowywania nie wymaga warunków chłodniczych. – W naszym serwisie jest 250 tys. ofert z samej kategorii grocery. Ta kategoria bardzo dynamicznie rośnie, także dzięki takim usługom jakim jest Smart – mówił. Jego zdaniem, usługa Smart, jaką wprowadził niedawno serwis Allegro, otwiera konsumentów na częstsze kupowanie. – Pewnym standardem do tej pory było towarowanie się na dłuższy czas i korzystanie z tego, że  serwis oferował darmową dostawę od pewnej wyższej kwoty. Jednak to nie współgra z naszymi możliwościami. Wciąż statystyczna polska rodzina żyje na 55 metrach kwadratowych z jednym lub dwójką dzieci i psem. To nie są warunki do tego by towarować się w wiele produktów FMCG – mówił Jacek Palec.

Dyrektor e-grocery Allegro przytoczył przykład rynku szwedzkiego, gdzie oferowana jest dostawa „do bagażnika”. W ramach tej usługi, dostawca posiada uniwersalny klucz do bagażnika każdego zarejestrowanego samochodu, a cały proces dostawy jest chroniony przez firmę ubezpieczeniową. - Dostawa „do bagażnika” jest łatwa do wdrożenia z punktu widzenia technologicznego, ale u nas jest jeszcze nie do zaadoptowania, z powodu mentalności, która będzie trudna do przełamania – mówił Jacek Palec.

Marcin Dąbrowski zauważył, że barierą dla technologii może być jej koszt. Jednak w niektórych przypadkach, poniesienie go może być opłacalne. – Kluczowym wyzwaniem jest cena technologii. Np. 80 cm wideo-cenówki na półce kosztuje 2 tys. zł. Pomnóżmy to przez kilka tysięcy sklepów i ilość półek, a powstaje taki wydatek, którego żadna firma nie zamortyzuje w skończonym czasie – mówił CEO Surge Cloud.


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    2,41

  • Min

    1,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7557
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.