FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce – pełna relacja (zdjęcia)

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2018 14:40

FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce – pełna relacja (zdjęcia) Fot. Paweł Pawłowski, Żelazna Studio

W jaki sposób sprzedawcy w kanale e-commerce mogą wykorzystać nowe technologie do optymalizacji kosztów i sprzedaży? Czy media społecznościowe mogą pomóc detalistom w przygotowaniu oferty dla konsumentów? Jak będzie rozwijać się kanał e-commerce i jakich trendów można spodziewać się w tym kanale w najbliższym czasie? - zastanawiali się uczestnicy panelu Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce, który odbył się w ramach XI FRSiH.

Przytoczył jednak przykład Japonii, gdzie rząd zdecydował się subsydiować tagi RFID w czterech największych sieciach handlowych w kraju.  – Oznacza to wdrożenie 100 mld tagów rocznie w sieciach, które łącznie mają ponad 50 tys. sklepów w całej Japonii. To nie jest technologia „kosmiczna”, tylko podstawowe rzeczy, ale ktoś podjął decyzję, że trzeba to zrobić. W Japonii społeczeństwo dużo szybciej się starzeje i wkrótce w handlu nie będzie komu pracować, a ten projekt zoptymalizuje 30 proc. kosztów, bo taki udział w kosztach pracy na sklepie ma samo kasowanie – mówił Marcin Dąbrowski.

Zdaniem Zbigniewa Płuciennika, prezesa Szopi.pl, rozwój oferty jego firmy był możliwy dzięki gwałtownemu wzrostowi popularności smartfonów. - Należymy do tzw. sharing economy – nasi podwykonawcy działają w podobnym modelu jak Uber. Ten model jest możliwy od niedawna, od 2-3 lat, ze względu na eksplozję smartfonizacji, która ułatwiła połączenie osób między sobą i z platformą, która realizuje zamówienie – mówił prezes Szopi.pl.

- Nasi klienci to np. matki z dzieckiem, osoby, które mają utrudnione wychodzenie z domu. Dostawa następuje dość szybko, tego samego dnia. Jest to taka część rynku, która pozostanie. Natomiast teraz na polski rynek wchodzi usługa click and collect, która ma przewagę kosztową. Trudno powiedzieć jak się w Polsce rozwinie, czy będzie tak popularna jak np. we Francji. Pojawiają się także inne możliwości, np. odbiór „przy krawężniku”. Te wszystkie opcje będą jakąś częścią rynku, ale też dużą, być może znaczącą pozostaną dostawy na trzeci dzień towarów trwałych, gdzie głównym kryterium będzie cena – mówił Zbigniew Płuciennik.

Kolejnym zagadnieniem, o którym rozmawiali paneliści było tzw. doświadczenie zakupowe (customer experience). Zdaniem Macieja Szatkowskiego, waga pozytywnych doświadczeń jest coraz bardziej istotna. Jednak w różnych krajach różnie rozumie się to, czym jest doświadczenie zakupowe i różna jest waga jego elementów. - Np. w Polsce pozytywne doświadczenia buduje się poprzez wiarygodność i rozwiązywanie problemów, natomiast w krajach anglosaskich to przede wszystkim personalizacja. Nasz raport pokazuje, że także w Polsce personalizacja z roku na rok jest coraz bardziej istotna – mówił senior manager w KPMG Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8304
Ilość aktualnych ofert: 491119

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.