FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce – pełna relacja (zdjęcia)

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2018 14:40

FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce – pełna relacja (zdjęcia) Fot. Paweł Pawłowski, Żelazna Studio

W jaki sposób sprzedawcy w kanale e-commerce mogą wykorzystać nowe technologie do optymalizacji kosztów i sprzedaży? Czy media społecznościowe mogą pomóc detalistom w przygotowaniu oferty dla konsumentów? Jak będzie rozwijać się kanał e-commerce i jakich trendów można spodziewać się w tym kanale w najbliższym czasie? - zastanawiali się uczestnicy panelu Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce, który odbył się w ramach XI FRSiH.

Podobnego zdanie był Jacek Palec, dyrektor e-grocery w Allegro. - Klasyczny model wprowadzenia produkty na rynek, kiedy szukało się jakiejś potrzeby konsumenckiej, robiło się badania, szukało zainteresowania i pod to budowało się marketing, dziś nie mają już racji bytu. Widząc, co konsumenci poszukują, można kreować ad hoc produkty, pod ich aktualne potrzeby, budować produkty niszowe, które bazują na słowach kluczowych w ten sposób, by ich funkcjonalności odpowiadały na zapotrzebowanie klientów, adresowały dokładnie te elementy, które są potrzebne i wyszukiwane - mówił.

Sylwia Barthel de Weydenthal przypomniała, że Facebook nie był stworzony jako platforma biznesowa. Jednak można wykorzystywać jego funkcjonalności, jak np. grupy osób o podobnych potrzebach i zainteresowaniach, które łączą się w społeczności.  - Bardzo dużo produktów jest wymyślonych pod takie osoby – mówiła.

Andrzej Balicki, partner w DLA Piper podjął się próby oceny, na ile przepisy prawne ograniczają możliwość korzystania z social mediów i influencerów do reklamy swoich produktów.

- Takie ograniczenia mogą pojawić się w momencie kiedy np. blogerka zamawia produkt i otwiera go na blogu. To często spotykany sposób na reklamowanie przez firmy produktów. Ostatnio mieliśmy do czynienia z ciekawym przypadkiem, kiedy odpowiednia inspekcja wszczęła postepowanie w zakresie naruszenia prawa reklamy przez blogerkę. Pomimo tego, że jej przekaz nie był jednoznacznie pozytywny, został uznany za reklamę – mówił Andrzej Balicki.

Oczywiście, jak podkreślał, podstawą przepisów jest to by nie wprowadzać konsumentów w błąd, co oznacza, że należy np. podawać pełną informację o produktach. – Musimy tez mieć świadomość, że odpowiedzialność za reklamę spoczywa na tym, kto kieruje reklamę do konsumentów. Jeśli bardziej kontrolujemy blogera, to mamy wpływ na to, jakie treści prezentuje, ale też pod względem prawnym bardziej za te treści odpowiadamy. Z drugiej strony, im mniejszą mamy kontrolę na tym, co mówi bloger, tym trudniej nam pogodzić to z naszą strategią marketingową, ale też łatwiej odeprzeć zarzuty, jeśli zrobi on coś nieodpowiedniego – tłumaczył.


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,00

  • Min

    3,71

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7939
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.