PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce – pełna relacja (zdjęcia)

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2018 14:40

FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce – pełna relacja (zdjęcia) Fot. Paweł Pawłowski, Żelazna Studio

W jaki sposób sprzedawcy w kanale e-commerce mogą wykorzystać nowe technologie do optymalizacji kosztów i sprzedaży? Czy media społecznościowe mogą pomóc detalistom w przygotowaniu oferty dla konsumentów? Jak będzie rozwijać się kanał e-commerce i jakich trendów można spodziewać się w tym kanale w najbliższym czasie? - zastanawiali się uczestnicy panelu Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce, który odbył się w ramach XI FRSiH.

Zwrócił też uwagę na to, że w Polsce co roku powstaje ogromna ilość nowych regulacji. - Jako Polska jesteśmy europejskim liderem w produkcji prawa. Każdego roku produkowanych jest kilkanaście tysięcy stron nowych aktów prawnych. Problemem jest szybkość przyjmowania nowych przepisów – w tym też jesteśmy liderami. Dochodzi do sytuacji, gdy nowa ustawa jest przyjmowana, a w komisji sejmowej toczy się dyskusja o nowelizacji tej ustawy – mówił Andrzej Balicki.

Magdalena Krasoń Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce GS1 Polska zauważyła, że Komisja Europejska chroni przede wszystkim konsumentów, stąd duża liczba regulacji. Odpowiedzią na to może być tzw. samoregulacja. - KE mocno walczy z wykluczeniem cyfrowym. To coś co na pewno sprzyja konsumentowi – mówiła przedstawicielka GS1.

Przypomniała, że firma GS1 powstała już ponad 40 lat temu, kiedy sieci handlowe umówiły się, że wprowadzą pewne standardy, by ułatwić i zharmonizować łańcuch dostaw. - Myślę, że łatwiej umówić się na wspólne działanie ponad jakimiś podziałami, niż czekać na uregulowanie prawne, które nie zawsze mogą być dla nas korzystne. A jeśli już się pojawią, jak np. zakaz handlu w niedziele, nie należy obrażać się ale starać je wykorzystać jak np. poprzez rozbudowę kanału online, którego nie dotyka zakaz – mówiła Magdalena Krasoń Wałęsiak.

Podobnego zdania był Andrzej Balicki. Podał przykład z rynku suplementami diety, który nie jest jeszcze mocno uregulowany, ale z tego powodu wiele organów miało wątpliwości, czy suplementy diety są wytwarzane i reklamowane w odpowiedni sposób. - W pewnym momencie pojawiły się sugestie UOKiK,, który zaproponował pójście w kierunku zaostrzenia przepisów na tym rynku, w  szczególności dotyczących reklamy. Odpowiedzią branży było porozumienie czterech największych organizacji branżowych, które mają łącznie udział w rynku na poziomie około 80 proc. Przedsiębiorstwa te uchwaliły własny wewnętrzny kodeks reklamy suplementów diety, na zasadzie samoregulacji i w efekcie wszystkie rozwiązania ustawowe, które były planowane, w pewnym momencie przystopowały. Samoregulacja jest najlepszą odpowiedzią na przepisy  – podsumował partner w DLA Piper.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,70

  • Śr

    3,70

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7145
Ilość aktualnych ofert: 500541

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.