Gdzie najchętniej robiliśmy e-zakupy na przełomie listopada i grudnia 

Autor: dlahandlu.pl 19 grudnia 2018 10:57

Gdzie najchętniej robiliśmy e-zakupy na przełomie listopada i grudnia  Fot. Shutterstock.com

Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy – w przeciągu ostatniego miesiąca internauci mieli wiele okazji do zrobienia tańszych zakupów online. Takim aktywnościom zdecydowanie sprzyjał miniony już okres mikołajkowy i zbliżający się okres świąteczny. Gemius sprawdził, które z serwisów zakupowych były przez użytkowników najczęściej odwiedzane.

Dane pokazują, że z roku na rok coraz więcej konsumentów aktywizuje się w dniach specjalnych promocji. W 2018 r., jak pokazują dane z badania Gemius/PBI, w czasie Black Friday top 10 serwisów zakupowych odwiedziło niemal o 747 tys. osób więcej niż w roku ubiegłym (7,363 mln vs 6,616 mln). W Cyber Monday ten wzrost był największy – w tym roku liczba użytkowników takich serwisów była o 1,161 mln większa (7,292 mln vs 6,132 mln). Mniejszą popularnością cieszył się Dzień Darmowej Dostawy – w 2018 roku tego dnia liczba internautów na serwisach zakupowych zwiększyła się jedynie o 256 tys. w porównaniu z rokiem ubiegłym (6,235 mln vs 5,979 mln). Ma to zapewne związek po pierwsze z mniejszą popularnością tej promocji a po drugie z faktem, iż internauci planujący świąteczne zakupy online w dużej mierze mogli zrealizować je już z końcem listopada. 

Niekwestionowanym liderem tegorocznego Black Friday (23.11.), podobnie z resztą jak ubiegłorocznego, było Allegro – witrynę allegro.pl odwiedziło tego dnia 4,244 miliony internautów. Często odwiedzane były także sklepy oferujące artykuły RTV i AGD – na 2 miejscu znalazł się sklep euro.com.pl, który odwiedziło 1,029 mln użytkowników, a na 4 – mediaexpert.pl, który zanotował liczbę 939 tys. odwiedzających. Trzecie miejsce w zestawieniu zdobyła aplikacja Rossmann – tego dnia odwiedziło ją 1,003 mln użytkowników, z czego ponad 97% stanowiły kobiety. Zestawienie zamyka empik.com z liczbą 904 tys. użytkowników.



Promocje cenowe oferowane przez sklepy internetowe w ramach Black Friday oraz Black Week w tym roku przyciągnęły na witryny e-commerce szczególnie kobiety. W danych za listopad zauważalny jest duży wzrost odsłon już w weekend poprzedzający obniżki (rekord padł w niedzielę 18 listopada i wyniósł blisko 165 milionów odsłon wygenerowanych przez internautki). Następnie aktywność internautek spadła aż do Black Friday, kiedy odnotowano drugą najwyższą liczbę odsłon wykonanych przez kobiety – 141,8 mln. Z kolei aktywność mężczyzn na stronach poświęconych e-zakupom utrzymywała się przez cały miesiąc na zbliżonym poziomie, z niewielkim wzrostem właśnie w dniu obniżek.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7037
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.