Gemius: Czarny Piątek nie jest w Polsce wyjątkową promocją

Autor: dlahandlu.pl 22 listopada 2017 08:50

W Black Friday w 2016 roku e-sklepy odwiedził co piąty polski internauta. Na strony internetowe sklepów zajrzało wówczas o 1 mln (29 proc.) więcej użytkowników sieci niż średnio w pozostałe dni miesiąca - wynika z analizy Gemiusa.

Black Friday w listopadzie 2016 roku wyraźnie podniósł wyniki odwiedzalności e-sklepów w Polsce. Podczas czarnego piątku (25.11) strony WWW sklepów internetowych odwiedziło 5,3 mln osób (20 proc. internautów) (źródło: badanie Gemius/PBI). Zdecydowanie mniej użytkowników sieci, bo 4,7 mln (18 proc.), przyciągnął Cyber Monday (28.11). Jeszcze mniejszym zainteresowaniem e-sklepy cieszyły się w Dniu Darmowej Dostawy (29.11) ─ 4,1 mln odwiedzających (16 proc.), czyli tyle, ile średnio codziennie w listopadzie zeszłego roku.

Biorąc pod uwagę popularność serwisów e-commerce ogółem, czyli nie tylko e-sklepów, ale także platform zakupów grupowych, serwisów aukcyjnych czy porównywarek cen i opinii, wyniki odwiedzalności całej branży e-commerce w listopadzie kształtują się nieco inaczej. W tym przypadku dniem, w którym najwięcej użytkowników sieci odwiedziło strony internetowe z branży e-commerce w skali całego miesiąca, był poniedziałek 14 listopada. Tego dnia zasięg zakupowych stron WWW w polskiej sieci wyniósł 30 proc. (ponad 7,5 mln użytkowników sieci). I choć Black Friday oraz Cyber Monday również mogą się pochwalić wysoką liczbą odwiedzających, to dla serwisów e-commerce widoczna jest odwrotna tendencja niż dla e-sklepów. W tym przypadku to jednak Cyber Monday przyciągnął więcej zainteresowanych (7,5 mln użytkowników, 29 proc. internautów) niż Black Friday (7,4 mln, 28 proc.). W Dniu Darmowej Dostawy serwisy e-commerce odwiedziło 6,9 mln użytkowników sieci (26 proc.).

─ Badanie Gemius/PBI potwierdza, że w 2016 roku w czarny piątek ruch w serwisach e-commerce był o około 20-25 proc. większy niż w inne piątki w tym okresie ─ zauważa Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa. ─ Widać, że promocje przygotowane na ten dzień mają wpływ na zachowania konsumentów. Nie oznacza to jednak, że czarny piątek jest czymś, co Polacy postrzegają w sposób wyjątkowy. Polscy konsumenci traktują promocje czarnego piątku jak wszystkie inne okazje cenowe w roku. Aby powtórzyć skalę zjawiska zza oceanu, brakuje w Polsce Święta Dziękczynienia. Brak wolnego od handlu dnia na miesiąc przed gwiazdką powoduje, że promocje nie trafiają w rytm zakupowy Polaków. Może dlatego właśnie w tym roku na przykład sklep RTV Euro AGD promuje czarny tydzień, a nie czarny piątek ─ dodaje ekspert.

 W listopadzie 2016 roku na strony internetowe z e-handlem ogółem zajrzało 23,1 mln internautów (87,3 proc.). Firma Gemius poddała analizie dane z listopada 2016 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7 – 75 lat. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.