Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Gemius: Serwisy płatności zyskują na znaczeniu

Autor: www.dlahandlu.pl 25 marca 2013 11:50

Szybki transfer gotówki za pomocą serwisów płatności to nie tylko coraz częstsza metoda płacenia za zakupy w sieci, ale też rozwiązanie, którego oczekuje coraz więcej konsumentów. Klienci potrzebują prostych i szybkich rozwiązań - wynika z raportu przygotowanego przez Gemiusa oraz e-Commerce Polska.

W badaniu udział wzięło 1,5 tys. internautów. Wyniki pokazują, że rośnie zainteresowanie Polaków nowoczesnymi formami płatności za zakupy w sieci. Mimo że większość respondentów nadal reguluje należności przelewem bankowym (67 proc. kupujących w sklepach internetowych oraz 76 proc. na aukcjach) lub gotówką przy odbiorze (59 proc. w e-sklepach oraz 52 proc. na aukcjach), coraz więcej z nich stawia na serwisy takie jak: PayU, PayPall, DotPay czy Allpay. Płatności za pośrednictwem tego typu rozwiązań deklaruje 42 proc. użytkowników e-sklepów oraz 50 proc. aukcji internetowych. Odsetek osób korzystających z systemów płatności wzrósł w przypadku e-sklepów o 19 punktów procentowych, a aukcji o 13 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim rokiem.

Badanie pokazuje także, że powiększa się grono klientów, którzy płacą za towary czy usługi kupowane w sieci kartą kredytową lub wirtualną kartą do transakcji zdalnych tzw. e-kartą (28 proc. klientów e-sklepów oraz 18 proc. aukcji), w siedzibie sprzedającego (14 proc. e-sklepów oraz 11 proc. aukcji) lub regulują należności SMS-em (8 proc. e-sklepów oraz 3 proc. aukcji).

Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej, zwraca uwagę na to, że rola nowoczesnych form płatności będzie rosła, czego odzwierciedleniem są deklaracje badanych. - Ankietowani coraz częściej wymieniają serwisy płatności jako jedne z najlepszych opcji regulowania należności za zakupy online. To rozwiązanie za optymalne uznaje 26 proc. klientów e-sklepów oraz 31 proc. kupujących na aukcjach - wylicza.

Z kolei Mateusz Gordon, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu, uważa, że możliwość płatności za pośrednictwem nowoczesnych systemów to korzyść zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Klienci oczekują prostych i szybkich rozwiązań. Dlatego na znaczeniu zyskują rozwiązania, które nie wymuszają na użytkowniku konieczności logowania czy podawania haseł.

Zdaniem Gordona warto jednak zwrócić uwagę także na to, że płatności online nie zawsze są rozwiązaniem korzystnym dla wszystkich sklepów. - Pamiętajmy o ukrytych kosztach transakcji, którymi często obarczany jest klient. Co więcej są branże, w których produkt powstaje dopiero na zamówienie klienta i możliwość zapłacenia całej kwoty po odbiorze zamówienia będzie dla niego bardziej komfortowa, ale też korzystnie wpłynie na wizerunek sklepu - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.