Gemius: Spada zainteresowanie wyprzedażami na AliExpress

Autor: dlahandlu.pl 27 listopada 2018 09:27

Gemius: Spada zainteresowanie wyprzedażami na AliExpress fot. za aliexpress.com

AliExpress przygotowała święto wyprzedaży – Global Shopping Festival, podczas którego wiele produktów można było kupić nawet o 50 proc. taniej. Tegoroczna promocja trwała 48 godzin: w Polsce rozpoczęła się w sobotę, 10 listopada o godz. 14:00 i trwała do poniedziałku 12 listopada do godziny 13:59. Czy wydarzenie to cieszyło się zainteresowaniem wśród Polskich klientów? Analiza przeprowadzona przez Gemius dostarcza na ten temat ciekawych wniosków.

Jak pokazują dane pochodzące z badania Gemius/PBI, w tym roku zainteresowanie wyprzedażami w AliExpress było mniejsze niż jeszcze rok temu. W 2017 roku domena aliexpress.com oraz aplikacja AliExpress wygenerowała w dniach 10-12 listopada 70 549 063 odsłon, zaś w tym roku - 60 270 537 odsłon. Co prawda w ubiegłym roku promocja trwała tylko 11 listopada, jednak tylko tego dnia serwis i aplikacja zanotowały aż 47 478 174 odsłon. 

Różnice na korzyść roku ubiegłego widać także, gdy spojrzymy na dane dotyczące realnych użytkowników, którzy odwiedzili stronę aliexpress.com lub skorzystali z aplikacji AliExpress:
• 10 listopada 2018 było ich prawie o 400 tys. mniej niż w 2017 (1 mln vs 1,4 mln)
• 11 listopada 2018 było ich o 700 tys. mniej niż w 2017 (1,4 mln vs. 2,1 mln)
• 12 listopada 2018 było ich o 200 tys. mniej niż w 2017 (1,2 mln vs. 1,4 mln)

– Tegoroczna wyprzedaż na AliExpress rzeczywiście cieszyła się mniejszym zainteresowaniem ze strony kupujących niż ubiegłoroczna edycja. Możliwe, że udział w tym miała coraz większa popularność wydarzeń takich jak Black Friday czy Cyber Monday, które odbywają się zaledwie kilkanaście dni po 11 listopada – w tym roku są to odpowiednio 23 i 26 listopada. W związku z tym, coraz więcej firm i sklepów przygotowuje atrakcyjne obniżki dla swoich klientów, a część z nich rozpoczyna je nawet kilka dni wcześniej, przez co stanowią one coraz mocniejszą konkurencję dla chińskiego giganta. Kalkulując wciąż stosunkowo długi czas oczekiwania na wysyłkę, część osób mogła zdecydować się na zakupy w innym sklepie – mówi Katarzyna Binert, e-commerce manager w Gemius Polska. – Interesująca jest także duża popularność aplikacji AliExpress wśród kobiet i mieszkańców wsi. Jest to dowód na duże przywiązanie obu tych grup do marki AliExpress, a także na to, że nie chcą przegapić żadnej atrakcyjnej oferty. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Inny klient 2018-11-28 15:01:52

    Coraz więcej klientów jest świadomych faktu że wyprzedaże na Aliexpress to w znacznej części towarów fikcja. Jeżeli prześledzić historię cen, okazuje się że w okresie wiosna-lato-początek jesieni ceny są niższe niż promowanego 11-11 - po prostu w pierwszej połowie października cena skacze do góry tak by 11-11 można było pokazać znaczną obniżkę (a i tak jest wyższa niż w pozostałych okresach roku). Wiem o czym piszę, mam sporą historię zakupów i śledzę historię cen.

  • klient 2018-11-28 11:51:30

    Ruch generowany na stronie nie musi się wprost przekładać na zainteresowanie okazyjnymi cenami. Aliexpress już od 1 listopada informowało o cenach w okresie festivalu, więc mpotrzebne zakupy mozna było sobie zrobic wcześniej przez sysyrtem rezerwacji , w dniu 11 listopada wystarczyło te rezerwacje potwierdzić i opłacic na co wystarczała przygotowanym jedna odsłona dla wielu zakupów zarezerwowanych wcześniej. Równie dobrze można więc sądzić iz okazje listopadowe cieszyły sie o wiele wiekszym zainteresowaniem zwłaszcza wsród klientów, którzy wiedzieli jak korzystać z narzędzi. Być moze również samo Aliexpress przygotowało skuteczne naerzędzia do obsługi GSF tak aby w krytycznych dniach uniknać przeciążenia serwerów serwisu zbyt dużą ilością odsłon. Jest to praktyka niespotykana wsród naszych rodzimych portali stąd w okresie mikołajowo świątecznym problemy z portalami zarówno sprzedawców jak i firm świadczących usługi pocztowo/kurierskie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.