Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Gfk: Aż 86 proc. kupujących w internecie nigdy nie skorzystało z e-sklepu spożywczego

Autor: Gfk, www.dlahandlu.pl 14 marca 2013 11:05

O ile z każdym rokiem rośnie popularność Internetu jako kanału dystrybucji różnych towarów i usług, o tyle w przypadku żywności, nadal jest on rzadko wykorzystywanym przez konsumentów miejscem dokonywania zakupów. Spośród ogółu Polaków, którzy deklarują, iż regularnie korzystają z Internetu i kupują tam różne towary, tylko 14 proc. kupuje tam także produkty spożywcze. Aż 86 proc. kupujących w Internecie nigdy nie skorzystało z e-sklepu spożywczego - pokazuje badanie Gfk.

Wyniki badania wykazały, iż po stronie konsumentów istnieją dwa główne ograniczenia w rozwoju tego typu handlu: pierwsze z nich ma charakter społeczny i związane jest z dotychczasowym stylem życia i zwyczajami oraz postawami konsumentów związanymi z dokonywaniem zakupów produktów spożywczych; drugie ograniczenie ma charakter logistyczny i związane jest z dostępnością tego typu usług w miejscu zamieszkania.

W kontekście pierwszego wymienionego ograniczenia, o charakterze społecznym, warto wspomnieć o najważniejszych jego wymiarach: przywiązaniu konsumentów do tradycyjnych sklepów spożywczych, które deklaruje 30 proc. respondentów, którzy nie robią zakupów spożywczych przez Internet,
chęci osobistej oceny jakości towarów (25 proc.), skłonności do podejmowania decyzji zakupowych już w sklepie (18 proc.). W przypadku ograniczeń o charakterze logistycznym istotnymi barierami są: brak tego typu usługi w miejscu zamieszkania respondenta (14 proc.), niechęć do ponoszenia dodatkowych opłat związanych z dostawą (13 proc.) oraz niedogodności związane z koniecznością oczekiwania na dostarczenie zamówionych towarów (12 proc.).

- Przy odpowiednich działaniach ze strony detalistów dokonywanie zakupów spożywczych przez Internet będzie stawało się coraz powszechniejsze i wyniki badania jasno wskazują, co warto zmienić, aby e-zakupy stały się bardziej popularne. Poza tym część barier, o których dowiadujemy się z badania, wydaje się wynikać z nieznajomości tego kanału sprzedaży i dzięki edukacji konsumenta może być stosunkowo łatwa do przełamania - komentuje Agata Czapkowska, autorka raportu.

Dane pochodzą z raportu "Polska na widelcu - zwyczaje żywieniowe Polaków". Badanie zrealizowane w ramach omnibusa CAPI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 Polaków powyżej 15 roku życia w listopadzie 2012 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,98

  • Śr

    7,93

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.