GlobalData: Sprzedaż w kanale internetowym staje się koniecznością

Autor: dlahandlu.pl 10 października 2019 13:45

GlobalData: Sprzedaż w kanale internetowym staje się koniecznością Fot. Shutterstock

Migracja na platformy cyfrowe okazuje się być dobrym rozwiązaniem marek odzieżowych i sprzedawców detalicznych, ponieważ coraz więcej konsumentów rezygnuje z zakupów w sklepach stacjonarnych – oceniają analitycy GlobalData.

- Sklepy odnotowują utratę odwiedzin, ponieważ coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy online, przy czym duża część z nich robi to dla większego wyboru i wygody, jaką oferuje ten kanał sprzedaży – mówi Hannah Abdulla, z GlobalData.

Detaliści próbują odpowiedzieć na te zmieniające się trendy. Na przykład marka H&M poinformowała, że bardziej skoncentruje się na ekspansji online dla swojej nowej marki outletowej Afound, a mniej na ekspansji fizycznych sklepów. Afound rozpoczął działalność w 2018 roku i sprzedaje markowe ubrania niektórych zewnętrznych marek, a także marki własne grupy H&M. Po pierwszym roku działalności w Szwecji, gdzie detalista sprzedaje poprzez sklepy stacjonarne i przez internet, zaobserwowano, że klienci wolą robić zakupy online.

Grupa zapowiadała także, że zmniejsza liczbę sklepów, które planuje otworzyć w tym roku, ponieważ stara się zaspokoić „zmienione wzorce zakupowe” klientów.

- Obserwowaliśmy upadki wielkich gigantów - House of Fraser, Debenhams, a teraz nawet Johna Lewisa. Nawet ci, którzy skierowali ofertę do młodszych klientów - na przykład Topshop z Grupy Arcadia, walczą o przetrwanie, gdyż klienci robią zakupy online. Ten trend będzie stawał się coraz bardziej widoczny, ponieważ kolejne pokolenia będą coraz bardziej świadome technologii i będą miały coraz mniej czasu – dodaje Hannah Abdulla.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.