GlobalData: Usługa click&collect w Wielkiej Brytanii wzrośnie do 2022 r. o 55,6 proc.

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2018 14:06

Usługa Click & collect nadal szybko rośnie w Wielkiej Brytanii, wyprzedzając wzrost w internetowym kanale sprzedaży detalicznej. Według GlobalData, sprzedaż typu "kliknij i odbierz" w 2022 roku będzie stanowić 13,9 proc. łącznych wydatków online, czyli o 1,9 punktu procentowego więcej niż w 2017 roku.

Najnowszy raport GlobalData: "Click & Collect w Wielkiej Brytanii, 2017-2022" stwierdza, że ​​ kanał click & collect będzie napędzać sektor odzieży i obuwia, stanowiąc 61,2 proc. wydatków do 2022 r.

Oczekuje się, że rynek „click&collect” wzrośnie o 55,6 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat i osiągnie 9,6 mld funtów w 2022 roku, ale wraz z dojrzewaniem rynku wzrost będzie się zmniejszał. Pomimo szybkiego wzrostu przewidywanego w ciągu następnych pięciu lat, sprzedaż będzie pod presją, ponieważ detaliści nadal zamykają nieopłacalne sklepy, które przegrywają w walce z rynkiem zakupów on-line. To zmniejsza liczbę lokalizacji click&collect.

Ponadto więcej sprzedawców detalicznych inwestuje w systemy oszczędzania, po sukcesie Amazon Prime i ASOS Premier, zachęcając kupujących do subskrybowania usług i oszczędzając na kosztach dostawy.

- Sprzedaż poprzez click & collect będzie coraz bardziej zagrożona, ponieważ systemy oszczędzania stają się coraz szerzej dostępne, a detaliści wciąż rozszerzają swoje opcje realizacji dostawy. Detaliści muszą zapewnić, że ich propozycja zakupów poprzez click & collect jest konkurencyjna pod względem ceny, a także szybkości dostawy – mówi Charlotte Pearce, analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData.

Raport GlobalData stwierdza również, że zadowolenie użytkowników usługi click&collect spadło o 11,2 punktu procentowego z 89,6 proc. w 2016 r. Do 78,4 proc. w 2017 r.

- Sprzedawcy detaliczni nie zapewniają odpowiedniej jakości usług dla użytkowników click&collect, którzy mają wysokie oczekiwania w zakresie szybkiej i bezproblemowej obsługi. Biorąc pod uwagę, że rynek oferuje więcej opcji realizacji zakupów, w tym dostawę w tym samym dniu i odbiór przez stronę trzecią za pomocą Collect +, czy szafek Doddle i Amazon, click&collect może nie być najwygodniejszą opcją dla kupujących – ocenia GlobalData.

Zdaniem Charlotte Pearce, detaliści, którzy oferują opcję "kliknij i odbierz ", muszą zainwestować w swoją usługę, aby zmniejszyć liczbę problemów w podróży zakupowej klienta, takich jak długi czas oczekiwania w kolejce. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,00

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8511

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane