GlobalData: Usługa click&collect w Wielkiej Brytanii wzrośnie do 2022 r. o 55,6 proc.

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2018 14:06

Usługa Click & collect nadal szybko rośnie w Wielkiej Brytanii, wyprzedzając wzrost w internetowym kanale sprzedaży detalicznej. Według GlobalData, sprzedaż typu "kliknij i odbierz" w 2022 roku będzie stanowić 13,9 proc. łącznych wydatków online, czyli o 1,9 punktu procentowego więcej niż w 2017 roku.

Najnowszy raport GlobalData: "Click & Collect w Wielkiej Brytanii, 2017-2022" stwierdza, że ​​ kanał click & collect będzie napędzać sektor odzieży i obuwia, stanowiąc 61,2 proc. wydatków do 2022 r.

Oczekuje się, że rynek „click&collect” wzrośnie o 55,6 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat i osiągnie 9,6 mld funtów w 2022 roku, ale wraz z dojrzewaniem rynku wzrost będzie się zmniejszał. Pomimo szybkiego wzrostu przewidywanego w ciągu następnych pięciu lat, sprzedaż będzie pod presją, ponieważ detaliści nadal zamykają nieopłacalne sklepy, które przegrywają w walce z rynkiem zakupów on-line. To zmniejsza liczbę lokalizacji click&collect.

Ponadto więcej sprzedawców detalicznych inwestuje w systemy oszczędzania, po sukcesie Amazon Prime i ASOS Premier, zachęcając kupujących do subskrybowania usług i oszczędzając na kosztach dostawy.

- Sprzedaż poprzez click & collect będzie coraz bardziej zagrożona, ponieważ systemy oszczędzania stają się coraz szerzej dostępne, a detaliści wciąż rozszerzają swoje opcje realizacji dostawy. Detaliści muszą zapewnić, że ich propozycja zakupów poprzez click & collect jest konkurencyjna pod względem ceny, a także szybkości dostawy – mówi Charlotte Pearce, analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData.

Raport GlobalData stwierdza również, że zadowolenie użytkowników usługi click&collect spadło o 11,2 punktu procentowego z 89,6 proc. w 2016 r. Do 78,4 proc. w 2017 r.

- Sprzedawcy detaliczni nie zapewniają odpowiedniej jakości usług dla użytkowników click&collect, którzy mają wysokie oczekiwania w zakresie szybkiej i bezproblemowej obsługi. Biorąc pod uwagę, że rynek oferuje więcej opcji realizacji zakupów, w tym dostawę w tym samym dniu i odbiór przez stronę trzecią za pomocą Collect +, czy szafek Doddle i Amazon, click&collect może nie być najwygodniejszą opcją dla kupujących – ocenia GlobalData.

Zdaniem Charlotte Pearce, detaliści, którzy oferują opcję "kliknij i odbierz ", muszą zainwestować w swoją usługę, aby zmniejszyć liczbę problemów w podróży zakupowej klienta, takich jak długi czas oczekiwania w kolejce. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.