Google Analytics zbadał, czym najbardziej interesują się internauci przed świętami

Autor: dlahandlu.pl 14 grudnia 2017 10:48

Przed świętami Bożego Narodzenia internauci częściej interesują się takimi produktami jak: ubrania i akcesoria, elektronika, zabawki dla dzieci, przedmioty do przybrania stołu, a także części do domowego sprzętu AGD. W internecie poszukują informacji na temat potraw, śledzenia przesyłek i… wycieczek zagranicznych – wynika z informacji Google Analytics.

W grudniu wielu internautów rozgląda się za ubraniami czy akcesoriami, nie tylko pod kątem prezentów, ale i na przykład strojów na Sylwestra. Podkategorie, które najszybciej zyskują na popularności w tym czasie to portfele (+51%), spinki do mankietów (+51%), piżamy (+43%) i bransoletki (+31%).

Coraz częściej do wyszukiwania tych rzeczy wykorzystywane są smartfony, bowiem w pierwszej połowie 2017 r. ich udział w ogólnej liczbie zapytań wyniósł już 45%. Grudzień to także czas rosnącej popularności produktów do pielęgnacji urody i higieny osobistej, takich jak  perfumy i zapachy (+44%), szczoteczki do zębów i akcesoria (+42%) czy pędzle i akcesoria do  makijażu (+32%). Te produkty są również często wyszukiwane na smartfonach: w 2017 r. mobilny udział tych zapytań wyniósł 53%.

W okresie przedświątecznym internauci częściej rozglądają się także za elektroniką. Wyszukiwania dotyczące przenośnych urządzeń stereo i boomboxów zyskują w grudniu 32%, słuchawki 28%, czytniki e-booków 24%, a zestawy kina domowego 23%. W 2017 r. 27% wyszukiwań w tej kategorii pochodziło z urządzeń mobilnych.

Nieodłączny element Świąt to oczywiście tradycyjna polska kuchnia. Hasła najszybciej zyskujące na popularności w grudniu to przede wszystkim: przepis na pierniki, potrawy wigilijne, barszcz czerwony, ciasto na pierogi, bigos czy sernik na zimno. Polacy wpisują także wiele zapytań o wieprzowinę (+94%), łososia (+77%), ciasteczka (+59%), czy przysmaki i specjały (+54%).

Po znalezieniu przepisów przychodzi czas na przygotowanie i odpowiednie podanie potraw. W związku z tym w wyszukiwarkę wpisywane są takie hasła, jak: obrusy świąteczne, foremki do pierników, wyciskarka do owoców, gerlach sztućce, maszynka do mięsa, blender, noże kuchenne czy młynek do kawy żarnowy. Rośnie liczba zapytań w kategoriach obrusy i serwetki (+50%), artykuły do pieczenia (+28%), srebra (+28%) oraz roboty kuchenne (+21%). Za przepisami, produktami spożywczymi i kuchennymi coraz częściej rozglądamy się mobilnie, bowiem w 2017 r. udział wyszukiwań w tej kategorii w 42% pochodził ze smartfonów.

Jak mówi Paweł Łastowski, manager w North.pl, serwis w okresie przedświątecznym notuje wzmożony ruch na swojej stronie internetowej, ponieważ klienci na ostatnią chwilę zamawiają nowe części do urządzeń AGD.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,55

  • Śr

    3,16

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane