Google będzie blokować nachalne reklamy w internecie

Autor: rp.pl 13 lutego 2018 12:26

W czwartek Google wdroży ustalenia Koalicji na rzecz Lepszych Reklam i zacznie blokować w przeglądarce Chrome najbardziej nachalne reklamy. Z najpopularniejszej przeglądarki zniknie 12 formatów reklam, które najbardziej irytują internautów. To m.in. pop-upy, czyli okienka reklamowe pojawiające się internautom, gdy wchodzą na jakąś stronę, samoodtwarzające się reklamy z dźwiękiem, reklamy zasłaniające ekran, zanim pojawi się na nich oczekiwana treść, na których zniknięcie trzeba poczekać, oraz duże bandery reklamowe wyświetlające się u dołu strony, podążające za kursorem – informuje Rzeczpospolita.

Debata nad tym, jak powinny wyglądać dziś reklamy w sieci – którą Google zapoczątkował w połowie ubiegłego roku, zapowiadając swoje nowe plany – była w branży gorąca. Z badania firmy wynika, że zaledwie 0,9 proc. ze 100 tys. witryn przebadanych przez Koalicję w Europie i Ameryce Płn. nie spełni wprowadzanych teraz standardów. Google nie spodziewa się też, żeby rynek odczuł zmianę finansowo.

Z badania GlobalWebIndex wynika, że w III kw. ubiegłego roku 51 proc. użytkowników ad-blocków na całym świecie jako powód korzystania z tych programów podało fakt, że reklamy, które oglądali w sieci, były rozpraszające i nieadekwatne, połowa – że było ich za dużo.

Reagując na rozmaite zgłoszenia i prowadząc własne przeglądy, Google już dzisiaj usuwa ze swoich mechanizmów 1,7 mld „złych" reklam rocznie.

więcej w Rzeczpospolitej

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,32

  • Śr

    7,01

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane