Google wykorzystuje dane o zakupach opłacanych z kart Mastercard

Autor: PAP 31 sierpnia 2018 19:34

Agencja Bloomberga donosi, że Google wykorzystuje dane o zakupach opłacanych z kart Mastercard do badania wpływu reklam internetowych na zwyczaje konsumentów w świecie rzeczywistym. Sprawa dotyczy posiadaczy kart Mastercard z USA.

Umowa pomiędzy dostawcą kart płatniczych a koncernem z Mountain View miała być według Bloomberga negocjowana cztery lata. Agencja podkreśla, że obie firmy nie informowały opinii publicznej o swojej współpracy, a ich klienci nie mieli świadomości, że transakcje z kart Mastercard są zestawiane z interakcjami, w jakie wchodzą z reklamami w internecie. Obie firmy deklarują jednak, że dane wykorzystywane w kontrowersyjnym projekcie są anonimizowane celem zabezpieczenia poufnych informacji mogących pozwalać na identyfikację poszczególnych osób.

Według Bloomberga, umowa z Mastercard kosztowała Google miliony dolarów. Dane uzyskane od operatora kart płatniczych posłużyły koncernowi do stworzenia narzędzi dla reklamodawców, które pozwalają na określenie skuteczności reklamy internetowej i jej przełożenia na zakupy dokonywane przez internautów w sklepach stacjonarnych.

Narzędzie działa w oparciu o aktywność osób przeglądających internet po zalogowaniu na konto usług Google. Użytkownicy ci mogą wchodzić w interakcje z reklamami w sieci, nie oznacza to jednak, że kupią w internecie produkt, z którym właśnie się zapoznali.

Mogą jednak później, z wykorzystaniem karty Mastercard, nabyć przedmiot w sklepie stacjonarnym. Jeśli stało się tak w ciągu 30 dni od momentu kliknięcia w reklamę internetową, Google przesyła do reklamodawcy raport na temat sprzedaży produktu i efektywności zamieszczonych w przestrzeni reklamowej koncernu komunikatów, ze szczególnym uwzględnieniem sekcji "przychodów w trybie offline" wykazującej transakcje stacjonarne.

Serwis The Verge podkreśla, że Google wcześniej już przekazywało reklamodawcom dane dotyczące historii Google Maps i inne dane lokalizacyjne zbierane przez urządzenia z Androidem. Informacje te nigdy nie zawierały jednak informacji na temat konkretnych transakcji czy zakupów dokonywanych przez użytkowników. Nowe narzędzie Google ma zatem szansę - jak ocenia serwis - stać się odpowiedzią na najbardziej palące potrzeby reklamodawców z branż takich, jak przemysł odzieżowy czy kosmetyczny.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.