Grupa CDRL zwiększyła sprzedaż internetową o 30,7 proc.

Autor: dlahandlu.pl 15 listopada 2017 10:07

Po trzech kwartałach 2017 r. grupa CDRL SA, właściciel m.in. marki Coccodrillo, osiągnęła 167,6 mln zł przychodów wobec 151,5 mln zł w analogicznym okresie 2016 r., co oznacza wzrosł o 10,6 proc. Zysk operacyjny wzrósł do 15,6 mln zł, z 12,6 mln zł przed rokiem, a zysk netto wyniósł 7,7 mln zł, wobec 7,8 mln zł rok wcześniej.

Wartość sprzedaży internetowej w okresie styczeń-wrzesień 2017 wyniosła 12.557 tys. zł, natomiast w okresie styczeń-wrzesień 2016 było to 9.609 tys. zł, co oznacza wzrost o 30,7%. Sklep internetowy na terenie Polski osiągnął przychód w wysokości 11.514 tys. zł (wzrost o 25,8% do analogicznego okresu roku poprzedniego), sklepy zagraniczne 1.043 tys. zł (wzrost o 130,5% do analogicznego okresu roku poprzedniego).

Na koniec okresu sprawozdawczego w skład sieci sklepów własnych, agencyjnych oraz typu „shop in shop” wchodziło 495 punktów handlowych, z czego 245 punktów to sklepy w Polsce o łącznej powierzchni 17.043 m2, 136 punktów w Unii Europejskiej o powierzchni 6.543 m2 oraz 114 punktów poza Unią Europejską. W stosunku do września 2016 ilość punktów sprzedaży wzrosła o 4%.

Grupa prowadziła sprzedaż również poprzez sklepy otwierane sezonowo, głównie w miejscowościach nadmorskich. W okresie 01-09.2017 działało 19 sklepów, które w okresie sprawozdawczym osiągnęły obrót netto 4.211 tys. zł. W analogicznym okresie roku poprzedniego działało 14 sklepów, które osiągnęły obrót 3.294 tys. zł.

Zysk na sprzedaży na koniec września 2017 wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego o 31,6 proc., zysk na działalności operacyjnej o 23,3 proc., natomiast EBITDA o 23,9 proc.

Marża na sprzedaży towarów wyniosła w okresie sprawozdawczym 51,7%, w okresie styczeń - wrzesień 2016: 50%

- Zarząd konsekwentnie przeprowadza wiele działań optymalizujących efektywność biznesową Grupy. Należy do nich zaliczyć wybór wykonawców i przeniesienie części produkcji do regionów, gdzie koszty produkcji są mniejsze. Przeniesienie produkcji do krajów preferowanych przez Unię Europejską wiąże się również z niższymi cłami na produkty importowane z tych państw – czytamy w raporcie CDRL.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Piotrek 2017-11-16 14:58:23

    Zgadzam się z poprzednikiem, moim zdaniem przeniesienie produkcji może mieć jakiś wpływ na tą sprzedaż, ale w głównej mierze to po prostu sprzedaż internetowa się rozwija, głównie za pomocą nowych technik reklamowych , mediów społecznościowych itp. Czytałem artykuł z Social Media Manager o nowych typach reklamy w internecie (konkretnie w mediach społecznościowych) i szczerze mówiąc nie dziwie się dlaczego sprzedaż internetowa rośnie , jeśli przedsiębiorstwo potrafi dobrze skorzystać z dobrodziejstw dzisiejszych czasów.

  • netpoint.systems 2017-11-16 08:25:14

    Sprzedaż internetowa będzie tylko rosła, bo poza galeriami handlowymi robienie zakupow to wielka strata czasu na szukanie miejsca parkingowego, dojazd w korkach itp.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,39

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane