Grupa CDRL zwiększyła sprzedaż internetową o 30,7 proc.

Autor: dlahandlu.pl 15 listopada 2017 10:07

Po trzech kwartałach 2017 r. grupa CDRL SA, właściciel m.in. marki Coccodrillo, osiągnęła 167,6 mln zł przychodów wobec 151,5 mln zł w analogicznym okresie 2016 r., co oznacza wzrosł o 10,6 proc. Zysk operacyjny wzrósł do 15,6 mln zł, z 12,6 mln zł przed rokiem, a zysk netto wyniósł 7,7 mln zł, wobec 7,8 mln zł rok wcześniej.

Wartość sprzedaży internetowej w okresie styczeń-wrzesień 2017 wyniosła 12.557 tys. zł, natomiast w okresie styczeń-wrzesień 2016 było to 9.609 tys. zł, co oznacza wzrost o 30,7%. Sklep internetowy na terenie Polski osiągnął przychód w wysokości 11.514 tys. zł (wzrost o 25,8% do analogicznego okresu roku poprzedniego), sklepy zagraniczne 1.043 tys. zł (wzrost o 130,5% do analogicznego okresu roku poprzedniego).

Na koniec okresu sprawozdawczego w skład sieci sklepów własnych, agencyjnych oraz typu „shop in shop” wchodziło 495 punktów handlowych, z czego 245 punktów to sklepy w Polsce o łącznej powierzchni 17.043 m2, 136 punktów w Unii Europejskiej o powierzchni 6.543 m2 oraz 114 punktów poza Unią Europejską. W stosunku do września 2016 ilość punktów sprzedaży wzrosła o 4%.

Grupa prowadziła sprzedaż również poprzez sklepy otwierane sezonowo, głównie w miejscowościach nadmorskich. W okresie 01-09.2017 działało 19 sklepów, które w okresie sprawozdawczym osiągnęły obrót netto 4.211 tys. zł. W analogicznym okresie roku poprzedniego działało 14 sklepów, które osiągnęły obrót 3.294 tys. zł.

Zysk na sprzedaży na koniec września 2017 wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego o 31,6 proc., zysk na działalności operacyjnej o 23,3 proc., natomiast EBITDA o 23,9 proc.

Marża na sprzedaży towarów wyniosła w okresie sprawozdawczym 51,7%, w okresie styczeń - wrzesień 2016: 50%

- Zarząd konsekwentnie przeprowadza wiele działań optymalizujących efektywność biznesową Grupy. Należy do nich zaliczyć wybór wykonawców i przeniesienie części produkcji do regionów, gdzie koszty produkcji są mniejsze. Przeniesienie produkcji do krajów preferowanych przez Unię Europejską wiąże się również z niższymi cłami na produkty importowane z tych państw – czytamy w raporcie CDRL.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Piotrek 2017-11-16 14:58:23

    Zgadzam się z poprzednikiem, moim zdaniem przeniesienie produkcji może mieć jakiś wpływ na tą sprzedaż, ale w głównej mierze to po prostu sprzedaż internetowa się rozwija, głównie za pomocą nowych technik reklamowych , mediów społecznościowych itp. Czytałem artykuł z Social Media Manager o nowych typach reklamy w internecie (konkretnie w mediach społecznościowych) i szczerze mówiąc nie dziwie się dlaczego sprzedaż internetowa rośnie , jeśli przedsiębiorstwo potrafi dobrze skorzystać z dobrodziejstw dzisiejszych czasów.

  • netpoint.systems 2017-11-16 08:25:14

    Sprzedaż internetowa będzie tylko rosła, bo poza galeriami handlowymi robienie zakupow to wielka strata czasu na szukanie miejsca parkingowego, dojazd w korkach itp.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.