GS1 Na FRSiH: Brak dobrych systemów identyfikacji produktów hamuje rozwój e-grocery (wideo)

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2018 10:51

GS1 Na FRSiH: Brak dobrych systemów identyfikacji produktów hamuje rozwój e-grocery (wideo) Na zdj. Magdalena Krasoń Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce GS1 Polska. Fot. Żelazna Studio

Jedną z głównych przeszkód rozwoju w Polsce rynku e-grocery jest brak dobrych systemów identyfikacji produktów. To powoduje, że produkty sprzedawane w sklepie stacjonarnym trudno jest przenieść do sklepu internetowego - uważa Magdalena Krasoń Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce GS1 Polska.

Jej zdaniem, łączenie kanałów online i offline to warunek dalszego rozwoju na rynku detalicznym.

- Łączenie kanałów online i offline to ważny trend po pierwsze dlatego, że jest to trend globalny. Po drugie, klient jest omnikanałowy, dlatego jego kontakt z marką i kanał kontaktu zanika. Klient szuka online i kupuje offline, szuka offline i kupuje online. Kanały nie mają dla niego znaczenia. Dlatego sklepy detaliczne, sklepy convenience powinny podążać tym torem – mówi Magdalena Krasoń Wałęsiak.

 - Bardzo mocno kibicuję e-grocery w Polsce, choć to jakiś ułamek tradycyjnej sprzedaży spożywczej. Myślę, że jedną z przeszkód rozwoju tego sektora jest to, że nie mamy dobrych danych produktowych, nie mamy podstawowych identyfikatorów produktów. Dlatego to co pokazujemy w sklepie offline niekoniecznie jesteśmy w stanie przenieść do sklepu online - tłumaczy.

Jak ocenia, przykładem łączenia kanałów jest Żabka, która otwiera swój „future store”, a także pozwala odbierać w swoich placówkach produkty zamówione w Zalando.

Firma GS1 brała udział w uruchomieniu pierwszego w Polsce sklepu bezobsługowego, sieci Bio Family.

- Trend bezobsługowych sklepów jest naturalny, choćby dlatego, że mamy coraz mniej pracowników. Tu z pomocą przychodzi technologia –kasy samoobsługowe skanują kody ean, które są naszym produktem – firmy GS1  – mówi Magdalena Krasoń Wałęsiak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.