GS1 Polska i IGE tworzą standard opisów produktów w e-sklepach

Autor: dlahandlu.pl 29 września 2015 09:05

Właściciele e-sklepów i doradcy branżowi podkreślają, że przygotowanie opisów produktów w e-sklepach w wielu branżach bardzo utrudnia brak standardów. Z tego powodu Instytut Logistyki i Magazynowania - GS1 Polska oraz Izba Gospodarki Elektronicznej (IGE) rozpoczęły prace nad zdefiniowaniem katalogu danych produktowych.

Od wejścia w życie Dyrektywy Konsumenckiej[1] (grudzień 2014) każdy e-sklep ma obowiązek prezentować podstawowy opis produktu w taki sposób, aby konsument mógł z łatwością dokonać wyboru. Konsekwencją niezastosowania się do wytycznych Dyrektywy może być uznanie umowy sprzedaży za niezawartą, co pociąga za sobą wszystkie związane z tym skutki, np. odesłanie towaru na koszt e-sklepu. Między innymi z tego powodu coraz więcej podmiotów rozróżnia podstawowy oraz rozszerzony (marketingowy) zakres informacji o produkcie, jednocześnie starając się budować swoją pozycję na bazie tego drugiego.
Działania są realizowane w ramach ogólnopolskiego projektu „Label Power. Siła etykiety” i w pierwszej kolejności objęły branżę odzież i obuwie. Celem projektu jest zdefiniowanie potrzeb branży e-handlu w zakresie treści elektronicznych etykiet produktowych, a efektem końcowym ma być łatwiejsze ich przygotowywanie. Projekt komentuje Łukasz Kiczma, Członek Zarządu IGE i koordynator projektu w Izbie Gospodarki Elektronicznej oraz CEO w Amico.com.pl: W ramach grupy roboczej „Odzież i obuwie” wspólnie ze sklepami pracujemy nad cechami, które będą charakteryzować wybrane grupy asortymentowe.
Kinga Szewczyk z Instytutu Logistyki i Magazynowania – GS1 Polska dodaje, że sklepy internetowe nie powinny konkurować między sobą podstawowymi opisami produktów, które oferują. Nie powinny także tracić czasu i energii na ich przygotowanie – powinny je dostawać od producentów lub dystrybutorów wraz z produktem, który kupują. Minął bowiem czas, w którym towar handlowy był tylko towarem fizycznym. Obecnie towar to produkt oraz jego elektroniczna etykieta. W ten sposób myśli coraz więcej przedstawicieli sklepów internetowych i takiego podejścia oczekują od producentów.
Inicjatorzy projektu „Label Power. Wnioski z ankiet pozwolą na wypracowanie jednolitego stanowiska,
a w konsekwencji standardu, dzięki któremu producenci łatwiej stworzą i dostarczą opisy swoich towarów, a e-sklepy szybciej wprowadzą je do oferty, skupiając swoją pracę na opisach marketingowych. Dzięki jednolitym danym podstawowym także porównywarki, firmy badawcze i oczywiście sami konsumenci szybciej odnajdą lub porównają interesujący ich towar. Obie ankiety są dostępne na stronie internetowej projektu: www.e-etykieta.pl. Firmy, które włączą się w projekt będą współtworzyć standard, ale także mogą czerpać wiedzę z agregowanych w badaniu wyników.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • jola 2015-10-02 10:31:37

    A czy pomysłodawcy standardu wiedzą, że obecnie w Google liczy się unikalna treść? Stąd sklepy internetowe nie powinny być kopiowane...podstawy

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane