Handel ubraniami i butami w internecie rośnie 17 proc. rocznie

Autor: money.pl 23 lipca 2018 09:27

Handel ubraniami i butami w internecie rośnie 17 proc. rocznie

Coraz więcej zakupów robimy w internecie. W ostatnim roku błyskawiczną karierę robiły sklepy odzieżowe i obuwnicze online. CCC i Reserved łącznie e-sprzedają już ponad 100 mln zł. I to miesięcznie. Jednak nie wszyscy osiągnęli sukces – pisze Money.pl.

Kiedyś książki i sprzęt RTV, a teraz ubrania i buty są hitem sieci. 299 zł miesięcznie na buty i 224 zł na odzież - tyle wydaje już przeciętny polski internauta według najnowszego badania Gemius. Na książki i RTV wydatki nie przekraczają 100 zł co miesiąc. Najbardziej aktywne w zakupach odzieży są osoby młodsze w przedziale wiekowym 25-34, które wydają 393 zł miesięcznie. Obuwie kupują nieco starsi, w wieku 35-49 lat, płacąc co miesiąc 346 zł.

Wśród liderów rozpoznawalności stron w przypadku odzieży są w kolejności: Allegro, Zalando, Bonprix, H&M, Olx, Domodi, Reserved, Cropp, Zara, i AliExpress. Jednak twarde dane pokazują, że o dziwo nie rozpoznawalność się liczy najbardziej.

Eobuwie.pl, należący do CCC, ma znajomość spontaniczną na poziomie 2 proc. badanych, a Reserved 4 proc., ale proporcje przychodów ze sprzedaży są odwrotne. Eobuwie.pl miał w ub. roku 607 mln zł przychodów, podczas gdy sklepy internetowe właściciela Reserved (LPP) - 361 mln zł. W obu przypadkach tempo rozwoju wynosiło około 110 proc. rok do roku. W ostatnich czterech kwartałach LPP jednak już wyprzedza dynamiką CCC.

Szybko rośnie sprzedaż w internecie Wojasa - 29 proc. wzrost rdr w 2017 roku i 21 proc. wzrostu w pierwszym kwartale 2018. Bytom chwalił się wzrostem 80-procentowym w 2017. Ponad 90-procentową dynamikę rok do roku w drugim kwartale 2018 miała w internecie bielizna Esotiq. Silną pozycję w sprzedaży ubrań w internecie ma też Wirtualna Polska ze swoimi serwisami Domodi i Allani. Z 5,3 mln użytkowników swoich stron e-commerce jest na trzecim miejscu w polskim internecie.

- Dużo się zmieniło na tym rynku w ciągu ostatniego półtora roku. Zauważamy bardzo istotne zwiększenie wydatków marketingowych coraz większej liczby marek i sklepów z odzieżą online - mówi money.pl Adam Plona, prezes spółki Domodi. - W Domodi zajmujemy się łączeniem marek i sklepów z internautami kupującymi odzież online - dlatego widzimy, że zaangażowanie i wydatki na pozyskiwanie nowych klientów bardzo rosną - dodał. Ten segment sprzedaży online rośnie w Polsce w tempie około 17 proc. rocznie i nic nie zapowiada, aby to tempo miało ulec spowolnieniu.

Nie wszystkim jednak idzie dobrze. Rozwój sprzedaży internetowej wyhamował w przypadku Redanu z jego markami: Top Secret i TXM. Sprzedaż obu spadła w 2017 roku o 3,2 proc., by w pierwszym półroczu wzrosnąć o zaledwie 5,2 proc. „Zaledwie” - porównując z wynikami konkurencji.

- Branża ubraniowa jest dziś jedną z dojrzalszych w internecie. Widzimy wyraźnie kreujących się liderów. Zdecydowanie jest to znak dla mniejszych sklepów, które dotąd nie zdecydowały się na zwiększanie swoich wydatków marketingowych, aby rozważyć nowe strategie. Bez większej gotowości do zwiększania skali swoich biznesów, ich dystans od czołówki peletonu może stać się trudny do nadgonienia - podsumowuje Plona.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tyryry 2018-08-20 00:35:12

    oczywiście, że rośnie. ja sama wolę siąśc w internecie, wejśc an stronkę modimoda i zamwóić. niż iść do sklepu i tam coś szukać. przez internet przynajmniej te ciuchy są czyste a nie uwalone makijażem innej klientki...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.