IGD: Największe rynki e-grocery urosną w ciągu 5 lat o 227 mld USD

Autor: dlahandlu.pl 29 października 2018 14:18

IGD: Największe rynki e-grocery urosną w ciągu 5 lat o 227 mld USD Fot. Shutterstock

Firma analityczna IGD szacuje, że dziesięć największych globalnych rynków spożywczych online do 2023 r. wzrośnie o 227 mld USD i osiągnie łączną wartość w wysokości 374,9 mld USD. Średni roczny wzrost wyniesie 20 proc.

Chiny, światowy lider w handlu e-grocery, w ciągu najbliższych pięciu lat będą rosnąć średniorocznie o 31 proc., co oznacza, że udział sprzedaży żywności online w całym rynku w tym kraju wzrośnie z 3,8 proc. obecnie do 11,2 proc. w 2023 r. Wartość tego rynku w Chinach wzrośnie odpowiednio z 50,9 mld USD do 196,3 mld USD. 

IGD prognozuje także duży wzrost w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek e-grocery podwoi swój udział w rynku ogółem (z 1,6 proc. do 3,5 proc.). Stanie się tak dzięki szybkiemu rozwojowi punktów odbioru, rozbudowie Instacart i integracji takich firm jak Shipt i Home Chef.

- Badania IGD pokazują, że na całym świecie wzrost rynku spożywczego online jest napędzany przez dwa czynniki: szybko zmieniające się oczekiwania klientów i innowacje technologiczne. Oczekiwania kupujących, takie jak: cena, jakość, wybór, wygoda, szybkość, personalizacja, zdrowie, informacja, szybko się zmieniają, a kanał online jest dobrze przygotowany, by sprostać tym oczekiwaniom – oceniają analitycy IGD.

Jak ocenia dyrektor IGD Asia, Shirley Zhu Chiny, Japonia i Korea Południowa to rynki azjatyckie, które są liderami zakupów spożywczych w Internecie. W 2023 r. te trzy kraje będą zbliżać się do dwucyfrowego udziału handlu internetowego żywnością w rynku. To między innymi efekt przyspieszenia integracji handlu online i offline, które zostało podkreślone poprzez partnerstwo pomiędzy graczami handlu elektronicznego a sklepami stacjonarnymi.

- Detaliści w Chinach, mający fizycznie istniejące placówki, uznając znaczenie kanału internetowego i cyfrowego, współpracują z partnerami handlu elektronicznego i dostawcami, aby oferować bardziej ukierunkowaną ofertę i promocje, a także rozwijać kanał omnichannel. Z tego właśnie powodu Chiny osiągają najlepsze wyniki na całym świecie – mówi Shirley Zhu.

IGD przewiduje dalsze możliwości rozwoju online na dojrzałych rynkach Europy Zachodniej. - W Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Hiszpanii przewidujemy wyższe od rynkowych średnie stopy wzrostu sprzedaży detalicznej produktów spożywczych w Internecie, co oznacza wzrost udziału w rynku – mówi Jon Wright, szef działu Retail Insight EMEA w IGD.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,29

  • Śr

    4,30

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.