Inditex z nową strategią. E-commerce kluczowym segmentem

Property News 14 marca 2016 11:47

Inditex z nową strategią. E-commerce kluczowym segmentem fot. Inditex

Mniej nowych sklepów, większy nacisk na e-commerce. Inditex ogłasza nową strategię, która może być wyznacznikiem dla innych sieci handlowych. Tym bardziej, że decyzję z aprobatą przyjmują inwestorzy.

W 2016 roku Inditex zakładał zwiększenie powierzchni sprzedażowej o około 10 proc. Firma weryfikuje jednak strategię. Ekspansja będzie ograniczona - osiągnie od 6 do 8 proc. w najbliższych latach.

Potencjalne niższe przychody wynikające ze słabszego rozwoju organicznego Inditex chce zneutralizować rozwojem segmentu e-commerce. W najbliższych miesiącach firma uruchomi sprzedaż w kolejnych krajach. Do końca tego roku produkty wszystkich jej marek będą dostępne w całej Unii Europejskiej.

Inwestorzy są zadowoleni z decyzji władz Inditeksu. Jak tłumaczy w rozmowie z agencją Bloomberg jeden z analityków Sanford C. Bernstein, sieć będzie w stanie utrzymać tempo wzrostu sprzedaży pomimo dużo niższych kosztów ekspansji.

Przypomnijmy, sieć licząca obecnie 7 tys. sklepów w największym stopniu rozwinęła się przez kilka ostatnich lat. Za ekspansją sieci sprzedaży szły rekordowe wyniki po stronie przychodów i zysków. Władze Inditeksu dostrzegają jednak rosnące ograniczenia oraz perspektywy, jakie znajdują się po stronie handlu w internecie.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane