Inditex z nową strategią. E-commerce kluczowym segmentem

Property News 14 marca 2016 11:47

Inditex z nową strategią. E-commerce kluczowym segmentem fot. Inditex

Mniej nowych sklepów, większy nacisk na e-commerce. Inditex ogłasza nową strategię, która może być wyznacznikiem dla innych sieci handlowych. Tym bardziej, że decyzję z aprobatą przyjmują inwestorzy.

W 2016 roku Inditex zakładał zwiększenie powierzchni sprzedażowej o około 10 proc. Firma weryfikuje jednak strategię. Ekspansja będzie ograniczona - osiągnie od 6 do 8 proc. w najbliższych latach.

Potencjalne niższe przychody wynikające ze słabszego rozwoju organicznego Inditex chce zneutralizować rozwojem segmentu e-commerce. W najbliższych miesiącach firma uruchomi sprzedaż w kolejnych krajach. Do końca tego roku produkty wszystkich jej marek będą dostępne w całej Unii Europejskiej.

Inwestorzy są zadowoleni z decyzji władz Inditeksu. Jak tłumaczy w rozmowie z agencją Bloomberg jeden z analityków Sanford C. Bernstein, sieć będzie w stanie utrzymać tempo wzrostu sprzedaży pomimo dużo niższych kosztów ekspansji.

Przypomnijmy, sieć licząca obecnie 7 tys. sklepów w największym stopniu rozwinęła się przez kilka ostatnich lat. Za ekspansją sieci sprzedaży szły rekordowe wyniki po stronie przychodów i zysków. Władze Inditeksu dostrzegają jednak rosnące ograniczenia oraz perspektywy, jakie znajdują się po stronie handlu w internecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,82

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.