Inquiry: Logistyka główną barierą w rozwoju e-delikatesów

Autor: www.dlahandlu.pl 27 lutego 2013 09:27

Inquiry: Logistyka główną barierą w rozwoju e-delikatesów

Nawet pobieżne przejrzenie oferty e-commerce pokazuje, że handel artykułami spożywczymi nie nadąża za rozwojem w innych kategoriach produktowych. To dlatego, że w przypadku produktów tego typu - a już szczególnie świeżych - handel internetowy wymaga perfekcyjnej logistyki i dostosowania do potrzeb klienta - uważa Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, to właśnie logistyka jest główną barierą w rozwoju e-commerce. - Są sytuacje, kiedy klient nie jest gotów czekać na dostawę 3-4 dni. Ponadto istnieje trudność w ujednoliceniu produktów. Trochę tę sytuację powinno zmienić wprowadzenie zestandaryzowanych opakowań, ale np. w przypadku mięsa ujednolicenie produktów jest w zasadzie niemożliwe. Dla klienta wybór najlepszego spośród dostępnych towarów jest jednak ważny. Możliwość zwrotu jest w takich przypadkach iluzoryczna - kto jest w stanie przejrzeć wszystkie zamówione artykuły przy kurierze? Oczekujemy, że sklep nie będzie nam przecież sprzedawał niedojrzałych owoców. Nie napotkałam jeszcze sklepu internetowego, który byłby w stanie opanować ten problem - podkreśla Agnieszka Górnicka.

Prezes firmy Inquiry zauważa, że różnorodność produktów sprawia, że sklepy internetowe z żywnością mają problemy w ich właściwej prezentacji i zapewnieniu stałego zatowarowania. W wielu sklepach liczba produktów chwilowo niedostępnych przekracza 5%. Systemy zamiany produktów oferowane przez sklepy także pozostawiają wiele do życzenia. Jednocześnie w przypadku handlu artykułami spożywczymi oszczędności wynikające ze sprzedaży internetowej są znaczniej mniejsze niż w przypadku dóbr trwałych czy nawet kosmetyków. - Wszystko to sprawia, ze sklepy internetowe nie są wstanie sprostać oczekiwaniom klientów, którzy mają nadzieję, że zakupy w internecie będą łatwe i wygodne. Z drugiej strony, długie terminy oczekiwania w niemal wszystkich istniejących sklepach internetowych świadczą o tym, że podaż nie nadąża za popytem. A przecież na dużych miastach Polska się nie kończy - wręcz przeciwnie, handel internetowy najlepiej rozwija się tam, gdzie tradycyjna dystrybucja przez detal ma trudności - dodaje prezes Inquiry i zwraca uwagę, że z punktu widzenia końcowego klienta prawdopodobnie lepszą opcją jest, gdy sklepy oferują mniejszy asortyment, ze a to staranie dobrany i w ramach danej kategorii - możliwie szeroki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,79

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.