REKLAMA
REKLAMA

Integracja platformy kluczem do sukcesu - przykład firmy Coop

SAP Polska 1 marca 2013 11:30

Dzięki perspektywicznej infrastrukturze IT i dalekowzrocznemu zarządzaniu systemem informatycznym firma Coop mogła zapewnić swoim klientom korzystającym z iPhone’ów ekonomiczną, a jednocześnie kompleksową usługę zakupów spożywczych. Szwajcarski detalista korzystał już z aplikacji SAP Retail i SAP CRM, posiadał więc platformę i infrastrukturę umożliwiającą łatwe i niedrogie rozszerzanie funkcjonalności.

REKLAMA

Funkcję supermarketu internetowego na przykład firma Coop dodała w 2009 roku w ramach uaktualnienia aplikacji SAP CRM. To uaktualnienie obejmowało szereg funkcji związanych z m-handlem. Funkcje aplikacji Web Channel obejmowały możliwość automatycznego aktualizowania stanu cen i magazynu w czasie rzeczywistym.

Pozwala to na dokładne wyświetlanie tygodniowych lub codziennych zmian cen w sklepie internetowym. Po wdrożeniu tego uaktualnienia firma Coop mogła uruchomić funkcję składania zamówień przy użyciu iPhone’a w ciągu dwóch miesięcy i przy niewielkim wzroście kosztów.

Kluczowym elementem realizowania dodatkowych funkcji w sposób łatwy i niskokosztowy jest poziom integracji zapewniany przez SAP. Dzięki zintegrowanej platformie - SAP Retail i SAP CRM - dział informatyczny firmy Coop może rozszerzać funkcjonalność bez obaw o tworzenie i utrzymywanie rozmaitych niezgodnych ze sobą interfejsów użytkownika, interfejsów API i struktur baz danych, co jest typowe w przypadku instalowania wielu rozwiązań punktowych. Integracja w łatwy sposób skróciła czas programowania o połowę.

Zintegrowana platforma umożliwia także firmie Coop oferowanie klientom usług pozwalających na odróżnienie sieci supermarketów od konkurencji. Dzięki integracji różnych aplikacji SAP dostępne są cztery najważniejsze funkcje usługi Coop:

  • Możliwość proponowania klientom pełnej oferty produktów dostępnej w sklepach bez obaw o braki magazynowe.
  • Synchronizacja cen - koszt w sklepie jest identyczny z kosztem w sklepie internetowym.
  • Dostawa zamówienia do domu tego samego dnia w ramach czasowych określonych przez klienta.
  • Przyjmowanie płatności gotówką zamiast kart kredytowych.

Jak pokazuje studium przypadku dotyczące sklepu coop@home, największą korzyścią finansową uzyskiwaną dzięki integracji architektury i platformy informatycznej jest nie tylko zwiększenie wydajności infrastruktury IT organizacji, lecz także poprawa obsługi klienta. Zapewnienie solidnej obsługi klienta pozwala firmie wyróżnić się na tle konkurencji na rynku, co jest w ostatecznym rozrachunku bardziej istotne niż wyższy zwrot z inwestycji i niższy całkowity koszt posiadania zintegrowanego pakietu. W tym przypadku zintegrowany pakiet oprogramowania umożliwił firmie Coop poprawienie swojej strategicznej pozycji na szwajcarskim rynku detalicznym.

Więcej informacji

Więcej informacji na temat aplikacji SAP Customer Relationship Management i jej funkcjonalności w zakresie m-handlu można uzyskać, odwiedzając witrynę internetową:  www.sap.pl/handelbezgranic


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA