Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Integracja platformy kluczem do sukcesu - przykład firmy Coop

SAP Polska 1 marca 2013 11:30

Dzięki perspektywicznej infrastrukturze IT i dalekowzrocznemu zarządzaniu systemem informatycznym firma Coop mogła zapewnić swoim klientom korzystającym z iPhone’ów ekonomiczną, a jednocześnie kompleksową usługę zakupów spożywczych. Szwajcarski detalista korzystał już z aplikacji SAP Retail i SAP CRM, posiadał więc platformę i infrastrukturę umożliwiającą łatwe i niedrogie rozszerzanie funkcjonalności.

Funkcję supermarketu internetowego na przykład firma Coop dodała w 2009 roku w ramach uaktualnienia aplikacji SAP CRM. To uaktualnienie obejmowało szereg funkcji związanych z m-handlem. Funkcje aplikacji Web Channel obejmowały możliwość automatycznego aktualizowania stanu cen i magazynu w czasie rzeczywistym.

Pozwala to na dokładne wyświetlanie tygodniowych lub codziennych zmian cen w sklepie internetowym. Po wdrożeniu tego uaktualnienia firma Coop mogła uruchomić funkcję składania zamówień przy użyciu iPhone’a w ciągu dwóch miesięcy i przy niewielkim wzroście kosztów.

Kluczowym elementem realizowania dodatkowych funkcji w sposób łatwy i niskokosztowy jest poziom integracji zapewniany przez SAP. Dzięki zintegrowanej platformie - SAP Retail i SAP CRM - dział informatyczny firmy Coop może rozszerzać funkcjonalność bez obaw o tworzenie i utrzymywanie rozmaitych niezgodnych ze sobą interfejsów użytkownika, interfejsów API i struktur baz danych, co jest typowe w przypadku instalowania wielu rozwiązań punktowych. Integracja w łatwy sposób skróciła czas programowania o połowę.

Zintegrowana platforma umożliwia także firmie Coop oferowanie klientom usług pozwalających na odróżnienie sieci supermarketów od konkurencji. Dzięki integracji różnych aplikacji SAP dostępne są cztery najważniejsze funkcje usługi Coop:

  • Możliwość proponowania klientom pełnej oferty produktów dostępnej w sklepach bez obaw o braki magazynowe.
  • Synchronizacja cen - koszt w sklepie jest identyczny z kosztem w sklepie internetowym.
  • Dostawa zamówienia do domu tego samego dnia w ramach czasowych określonych przez klienta.
  • Przyjmowanie płatności gotówką zamiast kart kredytowych.

Jak pokazuje studium przypadku dotyczące sklepu coop@home, największą korzyścią finansową uzyskiwaną dzięki integracji architektury i platformy informatycznej jest nie tylko zwiększenie wydajności infrastruktury IT organizacji, lecz także poprawa obsługi klienta. Zapewnienie solidnej obsługi klienta pozwala firmie wyróżnić się na tle konkurencji na rynku, co jest w ostatecznym rozrachunku bardziej istotne niż wyższy zwrot z inwestycji i niższy całkowity koszt posiadania zintegrowanego pakietu. W tym przypadku zintegrowany pakiet oprogramowania umożliwił firmie Coop poprawienie swojej strategicznej pozycji na szwajcarskim rynku detalicznym.

Więcej informacji

Więcej informacji na temat aplikacji SAP Customer Relationship Management i jej funkcjonalności w zakresie m-handlu można uzyskać, odwiedzając witrynę internetową:  www.sap.pl/handelbezgranic

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,98

  • Śr

    7,93

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.