REKLAMA
REKLAMA

Inteligentne analizy sprzedaży na jeden klik

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe S.A. 9 maja 2013 08:47

Co się najlepiej sprzedaje w danym regionie, jak kształtuje się aktywność poszczególnych przedstawicieli handlowych oraz wiele innych cennych informacji przynoszą firmom handlowym zaawansowane narzędzia informatyczne. W sklepach nie brakuje dzisiaj towarów, a konkurenci oferują często te same lub podobne produkty za zbliżoną cenę. W takiej sytuacji przewagę w biznesie może im dać szybki dostęp do unikalnych informacji.

REKLAMA
Właściwy towar na właściwym miejscu i za właściwą cenę - zasada budowania oferty handlowej wydaje się oczywista, ale na konkurencyjnym rynku coraz trudniej ją realizować. Tradycyjne narzędzia monitorowania sprzedaży, controlling i sprawozdawczość finansowa już nie wystarczają. Potrzebne są nowe sposoby zdobywania i wykorzystywania wiedzy. Liczy się szybkość przepływu informacji i reagowania na napływające dane.

Nowoczesne firmy wykorzystują analitykę biznesową, czyli zaawansowane narzędzia informatyczne z grupy Business Intelligence, służące do analizy danych w czasie rzeczywistym. Zbierają dane, agregują i przetwarzają je bardzo kompleksowo. W efekcie powstają przejrzyste raporty - niezbędne przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Aby wdrożyć takie rozwiązanie w danej firmie, trzeba je zaprojektować ściśle pod kątem jej wymagań. Jego "sercem" zawsze jest informatyczna hurtownia danych, czyli baza zasilana danymi pochodzącymi z wielu różnych systemów już działających w firmie.

Atena BI StartPack RDS to prekonfigurowane oprogramowanie dla działów sprzedaży. Oznacza to, że wykorzystuje ono gotowe komponenty przygotowane w oparciu o najlepsze doświadczenia firm handlowych. Następnie na podstawie danych źródłowych klienta powstaje dedykowany mu system. Do dyspozycji jest w nim pięć interaktywnych raportów pozwalających na analizę dystrybucji, aktywności przedstawicieli handlowych czy trendów sprzedaży i wyników finansowych. Dodatkowo, rozwiązanie pozwala na tworzenie swoich własnych raportów oraz zapytań ad-hoc

Prezentowane dane pogrupowane są według regionów i grup produktowych. Uzupełniają je tabele i wykresy. Widać więc regionalne rankingi produktów, trendy sprzedaży czy uzyskiwaną średnią marżę pod względem wybranych parametrów. Można na przykład porównywać sprzedaż danej grupy produktów do analogicznych okresów w przeszłości - do poprzedniego roku, kwartału czy miesiąca. Można również analizować wpływ procentowego wzrostu sprzedaży w danym segmencie na ogólne wyniki sprzedaży, w przekroju miesięcznym czy rocznym. Możliwości "prześwietlania" danych i ich analizy są w zasadzie nieograniczone.

Trzeba wspomnieć, że rozwiązanie Ateny zapewnia szybki zwrot z takiej inwestycji. Wdrożyć Business Intelligence Atena BI StartPack RDS można w ciągu czterech do sześciu tygodni. Po tym okresie firma handlowa ma już do dyspozycji kompletne, skonfigurowane pod kątem jej potrzeb, rozwiązanie do raportowania sprzedaży. Co więcej, wszystkie zawarte w nim raporty można dalej modyfikować i rozbudowywać, w miarę rozwoju firmy. Ich obsługa jest intuicyjna, co sprawia, że pracownicy szybko uczą się z nich efektywnie korzystać. Mogą to robić o dowolnej porze i czasie. System Atena BI StartPack RDS jest dostępny zarówno na komputerach jak i na urządzeniach mobilnych przez 24h.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA