Inteligentne analizy sprzedaży na jeden klik

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe S.A. 9 maja 2013 08:47

Co się najlepiej sprzedaje w danym regionie, jak kształtuje się aktywność poszczególnych przedstawicieli handlowych oraz wiele innych cennych informacji przynoszą firmom handlowym zaawansowane narzędzia informatyczne. W sklepach nie brakuje dzisiaj towarów, a konkurenci oferują często te same lub podobne produkty za zbliżoną cenę. W takiej sytuacji przewagę w biznesie może im dać szybki dostęp do unikalnych informacji.

Właściwy towar na właściwym miejscu i za właściwą cenę - zasada budowania oferty handlowej wydaje się oczywista, ale na konkurencyjnym rynku coraz trudniej ją realizować. Tradycyjne narzędzia monitorowania sprzedaży, controlling i sprawozdawczość finansowa już nie wystarczają. Potrzebne są nowe sposoby zdobywania i wykorzystywania wiedzy. Liczy się szybkość przepływu informacji i reagowania na napływające dane.

Nowoczesne firmy wykorzystują analitykę biznesową, czyli zaawansowane narzędzia informatyczne z grupy Business Intelligence, służące do analizy danych w czasie rzeczywistym. Zbierają dane, agregują i przetwarzają je bardzo kompleksowo. W efekcie powstają przejrzyste raporty - niezbędne przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Aby wdrożyć takie rozwiązanie w danej firmie, trzeba je zaprojektować ściśle pod kątem jej wymagań. Jego "sercem" zawsze jest informatyczna hurtownia danych, czyli baza zasilana danymi pochodzącymi z wielu różnych systemów już działających w firmie.

Atena BI StartPack RDS to prekonfigurowane oprogramowanie dla działów sprzedaży. Oznacza to, że wykorzystuje ono gotowe komponenty przygotowane w oparciu o najlepsze doświadczenia firm handlowych. Następnie na podstawie danych źródłowych klienta powstaje dedykowany mu system. Do dyspozycji jest w nim pięć interaktywnych raportów pozwalających na analizę dystrybucji, aktywności przedstawicieli handlowych czy trendów sprzedaży i wyników finansowych. Dodatkowo, rozwiązanie pozwala na tworzenie swoich własnych raportów oraz zapytań ad-hoc

Prezentowane dane pogrupowane są według regionów i grup produktowych. Uzupełniają je tabele i wykresy. Widać więc regionalne rankingi produktów, trendy sprzedaży czy uzyskiwaną średnią marżę pod względem wybranych parametrów. Można na przykład porównywać sprzedaż danej grupy produktów do analogicznych okresów w przeszłości - do poprzedniego roku, kwartału czy miesiąca. Można również analizować wpływ procentowego wzrostu sprzedaży w danym segmencie na ogólne wyniki sprzedaży, w przekroju miesięcznym czy rocznym. Możliwości "prześwietlania" danych i ich analizy są w zasadzie nieograniczone.

Trzeba wspomnieć, że rozwiązanie Ateny zapewnia szybki zwrot z takiej inwestycji. Wdrożyć Business Intelligence Atena BI StartPack RDS można w ciągu czterech do sześciu tygodni. Po tym okresie firma handlowa ma już do dyspozycji kompletne, skonfigurowane pod kątem jej potrzeb, rozwiązanie do raportowania sprzedaży. Co więcej, wszystkie zawarte w nim raporty można dalej modyfikować i rozbudowywać, w miarę rozwoju firmy. Ich obsługa jest intuicyjna, co sprawia, że pracownicy szybko uczą się z nich efektywnie korzystać. Mogą to robić o dowolnej porze i czasie. System Atena BI StartPack RDS jest dostępny zarówno na komputerach jak i na urządzeniach mobilnych przez 24h.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.