PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Internet będzie coraz ważniejszym kanałem sprzedaży

www.portalspozywczy.pl 17 lipca 2012 09:13

Klienci nie są lojalni wobec jednego kanału lecz oczekują ich pełnej integracji: online, social media, sklepów mobilnych i tradycyjnych. 60 proc. respondentów uważa, że konwergencja sklepów detalicznych będzie normą do 2014 roku, gdy powszechne stanie się uzyskanie takich samych doświadczeń we wszystkich kanałach sprzedaży. Ponad połowa kupujących uważa, że większość sklepów nie prezentuje się w jednolity sposób we wszystkich kanałach - wynika z raportu "Digital Shopper Relevancy", ktory przygotowała firma Capgemini analizując 16 tys. klientów internetowych w 16 krajach.

REKLAMA

Główne wnioski badania pokazują, że Internet pozostaje dominującym kanałem w sprzedaży cyfrowej. Strony internetowe są najważniejsze dla osób kupujących w kanałach cyfrowych, zarówno na rynkach rozwijających się jak i dojrzałych. 80 proc. respondentów w krajach rozwijających się, wskazuje Internet jako ważny lub bardzo ważny kanał sprzedaży. Na rynkach dojrzałych wskazuje tak 63 procet.. Podobne wyniki ma komunikacja elektroniczna (e-mail). Jednak kanały social media, aplikacje mobilne, kioski in-store są coraz bardziej popularne.

Liczba kupujących w kanałach cyfrowych znacząco rośnie w krajach rozwijających się z tendencją do zdyskredytowania tradycyjnej sieci handlowe. Jak zauważają autorzy raportu, znany nam krajobraz sieci handlowych będzie się zmieniać. Ponad połowa respondentów oczekuje, że do roku 2020 tradycyjne placówki przejmą rolę salonów ekspozycyjnych służących do wyboru i złożenia zamówienia produktu.

Capgemini wskazuje, że klienci kupujący cyfrowo wydawać będą więcej. Badanie ujawnia, że 56 proc. respondentów prawdopodobnie zwiększyłoby wydatki w tradycyjnych sklepach poprzednio sprawdzając informacje o produkcie w kanale cyfrowym, jednak 73 proc. respondentów oczekuje też niższych cen w kanałach cyfrowych.

Zdaniem ekspertów, nie ma jednego profilu konsumenta cyfrowego, jednak kobiety bardziej wykorzystują nowe kanały sprzedaży. Wzory zachowań są zróżnicowane w zależności od wieku, płci, kategorii produktu, dojrzałości rynku. Badanie pokazuje, że kobiety bardziej niż mężczyźni korzystają z kanałów cyfrowych - (odpowiednio: 55 proc. kobiet i 44 proc. mężczyzn).

- Badania naszej firmy potwierdzają tezę, którą niejako każdy z nas obserwuje na co dzień, a dotyczy ona radykalnej zmiany możliwości i sposobów pozyskiwania informacji, wzajemnej komunikacji oraz handlu i ich migracji w stronę wirtualnej rzeczywistości. Obecnie nie sposób zadowolić się sporadycznym dostępem do Internetu. Tę charakterystyczną zmianę zachowań, próbują wykorzystać handlowcy uruchamiając swoją sprzedaż, już nie tylko w postaci tradycyjnego sklepu internetowego, ale także oferując możliwość zakupu towarów z użyciem telefonu komórkowego. Oczekiwaniem klienta jest, aby interesująca go informacja była prezentowana natychmiast oraz w ten sam sposób. Dodatkowo taka unifikacja i wielokanałowość daje możliwość wykorzystania w nowej formie, "starych" metod handlowych takich jak np. długa ekspozycja potencjalnego klienta na przekaz reklamowy, wykorzystanie mechanizmów zakupu impulsowego, a także - dzięki możliwości precyzyjnego określenia zachowań klienta - jak najlepsze dopasowanie do jego potrzeb oferty produktowej lub usług. W/w trend jest także mocno zauważalny na polskim rynku począwszy od sieci handlowych, które niemal wszystkie wieszczą "koniec ery sklepów wielkopowierzchnowych", otwierają więc sklepy internetowe, a skończywszy na bankach - komentuje Tomasz Kaczyński z Capgemini Polska.

Więcej na portalspozyczy.pl

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4565

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA