PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Internet staje się przyszłością dla całej branży handlowej

Autor: Rzeczpospolita 6 lipca 2011 09:42

W Polsce handel internetowy stanowi wciąż jedynie ok. 3 proc. sprzedaży detalicznej. Jednak tak naprawdę wpływ sieci na decyzje zakupowe jest w wielu branżach znacznie wyższy; w przypadku biletów lotniczych, turystyki czy niektórych kategorii sprzętu elektronicznego bezpośrednio decyduje o ponad 20 proc. sprzedaży. - pisze Rzeczpospolita.

Dlatego Internet, nawet jeśli tylko pośrednio, staje się przyszłością dla całej branży handlowej.
Takie są wnioski z przeprowadzonych w maju badań na reprezentatywnej próbie Polaków przez firmę IMAS na zlecenie Divante. - Firmy o silnej i znanej marce w handlu tradycyjnym są naturalnie predysponowane do sukcesu w Internecie. Świetnym przykładem jest sieć 1300 sklepów w 28 krajach należąca do Dixon Store Group, która przez swój e-handel generuje 13 proc. globalnej sprzedaży. Dla porównania H&M z siecią 2000 sklepów w 38 krajach poprzez kanał online osiąga 2 proc. całkowitej sprzedaży - mówi Rzeczpospolitej Marek Górecki specjalista ds. wdrożeń e-commerce w Divante.

Z danych brytyjskiej firmy badawczej ResearchFarm wynika, że w 2010 r. handel internetowy w Polsce warty był 3,3 mld euro. Do 2015 r. jego wartość ma wzrosnąć do 5,9 mld euro. Polska już teraz jest piątym co do wielkości rynkiem w UE.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane