IV kwartał udany dla Merlin Group, ale roczna strata wzrosła

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2018 10:28

W IV kwartale ub.r. przychody Grupy Kapitałowej Merlin Group S.A. wyniosły blisko 16 mln zł, co w stosunku do 9 mln zł w III kwartale oznacza wzrost o 72 proc. Udział ostatnich trzech miesięcy w całorocznej sprzedaży wyniósł niemal 40 proc. Jednocześnie w IV kwartale Grupa zmniejszyła stratę z 3,7 mln do 2,8 mln, czyli o 25 proc., pomimo ujęcia w konsolidacji sprawozdania finansowego spółki Magus w upadłości układowej S.A., które negatywnie wpływa na wyniki Grupy. W całym roku 2107 Merlin osiągnął przychody w wysokości 39,9 mln zł (w 2016 było to 18 mln zł). Strata spółki rdr wzrosła z 9,64 mln zł do 12,3 mln zł.

W IV kwartale ub.r. spółka skupiła się na maksymalizacji sprzedaży w szczycie sezonu, wykorzystując
efekt synergii własnego magazynu w Ożarowie pod Warszawą, przemyślanych działań marketingowych oraz konsekwentnego rozwoju współpracy z dostawcami. Inwestycja w obszarze logistyki polegająca na budowie i stałym rozwoju własnego magazynu przebiega zgodnie z założonym harmonogramem oraz budżetem, co pozwoli spółce zrealizować plany dalszego wzrostu w 2018 roku.

- Największym wyzwaniem czwartego kwartału było efektywne obsłużenie wszystkich przedświątecznych zamówień przez nowy magazyn oraz dostawa zamówień na czas, nawet w sytuacji, gdy nasi dostawcy mieli problemy z dostępnością produktów. Zdaniem zarządu cel został osiągnięty, co nie tylko potwierdza celowość decyzji o inwestycji we własną strukturę magazynowo - logistyczną, ale również daje świetne prognozy na przyszłość, gdzie w miarę wzrostu skali biznesu, podwarszawski magazyn będzie w stanie obsługiwać ruch przy coraz niższym koszcie jednostkowym.
Własny magazyn w Ożarowie Mazowieckim to nie tylko gwarancja terminowości i niskich kosztów obsługi zamówień dla Grupy, ale również szansa rozwoju projektów dla podmiotów zewnętrznych, co jest jednym ze strategicznych celów Grupy na 2018 rok - czytamy w liście prezesów spółki do akcjonariuszy.

Strata na działalności operacyjnej oraz strata netto spowodowana jest wysokimi kosztami, jakie spółki zależne - Merlin Commerce i Merlin Business Services, poniosły w związku z realizacją strategii Grupy Kapitałowej i bieżącą działalnością spółek.
Inwestycje Grupy oraz konieczność stałych wydatków ponoszonych na zwiększenie skali zamówień, rozwój istniejących e-sklepów oraz budowa własnego centrum logistycznego, przyczyniły się do ujemnego wyniku finansowego, co jest jednak naturalne dla dynamicznie rozwijających się młodych spółek w segmencie e-commerce i technologii - czytamy w raporcie spółki.

W porównaniu do roku poprzedniego Grupie istotnie udało się poprawić poziom marży na sprzedaży z 22,5% na 28,6%, głównie za sprawą nowych projektów, które przy wykorzystaniu posiadanych zasobów, pozwoliły na wzrost sprzedaży i tym samym na wzrost osiąganej marży.
Wysoki poziom kosztów finansowych w sprawozdaniu Grupy związany jest z konsolidacją wyników Magus w upadłości układowej S.A. i koniecznością ujęcia ich pozycji sprawozdania finansowego, będącego częścią postępowania upadłościowego. Koszty finansowe dotyczą odsetek od kredytu Magus w upadłości układowej S.A. oraz wyceny odsetek od zobowiązań.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.