Jak efektywnie sprzedawać kosmetyki w internecie?

Autor: pr 17 października 2019 12:36

Panuje powszechne przekonanie, że strona główna sklepu internetowego odgrywa pierwszorzędną rolę w sprzedaży online. Jednak z raportu „(kręte) ścieżki konsumenta w e-commerce” wyraźnie wynika, że jedna trzecia Polaków kupujących produkty w kategorii Zdrowie i Uroda w ogóle nie odwiedza strony głównej sklepu. Skąd taki wynik?

Okazuje się, że większość konsumentów poszukując dany produkt wpisuje słowo klucz w wyszukiwarkę internetową, która przekierowuje ich na kartę produktową, całkowicie pomijając stronę główną. Potwierdzeniem na to są dane mówiące, że karty produktowe odwiedza 9 na 10 osób dokonujących zakupów w internecie. Zatem, aby zachęcić potencjalnego klienta do zrealizowania transakcji, warto pochylić się nad znaczeniem podstron, na których ścieżka zakupowa jest bardziej intuicyjna, co może znacząco przyśpieszyć proces zakupowy.

Interesującym wnioskiem z badanych witryn internetowych, jest również fakt, że 9,5% kupujących pomija stronę z koszykiem i przechodzi na kartę finalizującą transakcję. Takie zachowanie sugeruje brak dłuższego zastanowienia czy potrzeby ponownej weryfikacji przez użytkownika przed dokonaniem ostatecznego zakupu, a tym samym wyższy współczynnik konwersji.

PODĄŻANIE ZA KONSUMENTEM W TRAKCIE CAŁEGO PROCESU DECYZYJNEGO

Z raportu opracowanego przez Publicis Groupe wynika, że przeciętny polski kupujący otwiera ok. 50 podstron od pierwszej wizyty do kupna produktu, co sprawia, że ścieżka zakupowa może wydłużać się nawet do 34 dni.

Czas dokonania zakupu od pierwszego wejścia na stronę wybranego sklepu online wynosi średnio 8,5 dnia. W tym czasie użytkownik narażony jest na ogromną ilość komunikatów, reklam, promocji, które mogą skutecznie odwrócić jego uwagę.

Jeżeli zależy nam na zatrzymaniu klienta na swojej stronie, musimy wspierać zaangażowanie kupującego w całym okresie zakupowym. Niezwykle istotną rolę spełniają tutaj dodatkowe punkty styku, komunikaty sprowadzające klienta z powrotem do witryny sklepu. Retargeting pozwala na nowo dotrzeć do osób, które wcześniej już były zainteresowane produktem, ale ostatecznie nie dokonały transakcji. Dlatego tak ważna jest personalizacja treści, która odpowiednio dopasowana do etapu na ścieżce zakupowej, pozwoli efektywnie domknąć proces zakupowy.

Dodatkowo zaangażowanie użytkownika może zapewnić rekomendacja wykorzystująca modelowanie predykcyjne oparte na technologii uczenia maszynowego. Adekwatny przekaz komunikacyjny do aktualnych potrzeb konsumenta, może skutecznie przywrócić lub sfinalizować daną ścieżkę zakupową.


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.