Jak marketing automation buduje lojalność klientów e-sklepów?

Autor: Artykuł dostarczony przez firmę GetResponse 17 listopada 2016 14:02

Jak marketing automation buduje lojalność klientów  e-sklepów?

Coraz więcej biznesów e-commerce zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest kompleksowa, najwyższej jakości obsługa klienta. Robią co mogą i dbają o prawidłowe prezentacje oferowanych produktów: tworzą coraz bardziej przyjazne strony i przygotowują najlepsze możliwe opisy, zdjęcia czy rekomendacje pozostałych klientów.

Dbają również o tę drugą, mniej widoczną, ale bardziej transakcyjną stronę zakupów: inwestują w jak najlepsze pozycjonowanie witryny oraz systemy zapewniające dogodną formę płatności, a także najszybszych, najbardziej zaufanych kurierów.

Ale czy e-sklepy równie mocno dbają o stworzenie pozytywnego i co ważne, całościowego doświadczenia klienta? I to nie tylko w trakcie transakcji, ale również w przerwach od zakupów? Świadome budowanie komunikacji z marką tworzy coś, co w dzisiejszym, tak bardzo konkurencyjnym świecie sklepów online jest najcenniejsze - pomaga w zdobyciu zaufania konsumentów i budowania z nimi długotrwałej, lojalnej relacji.

Narzędziem, które jest niezwykle pomocne w tworzeniu spójnej i obustronnej relacji jest marketing automation - system optymalizujący pracę marketerów i działu sprzedaży.

 

Dlaczego marketing automation?

Systemy do automatyzacji świetnie sprawdzają się we wszystkich sklepach online - to doskonałe narzędzie ujednolicające działania marketingowe i sprzedażowe, dostępne zarówno dla małych, początkujących e-sklepów, jak i bardziej doświadczonych graczy na e-rynku. Marketing automation już dawno przestało być sekretną wiedzą, dostępną tylko dla pewnych siebie marketerów - obecne systemy stają się coraz prostsze, bardziej dostępne i intuicyjne. Dzięki temu początkujący w e-branży mogą pozwolić sobie na kompleksowe zarządzanie swoim biznesem bez inwestowania w dodatkowe, zewnętrzne zasoby.

Jak dowiodły już niejedne badania, marketing automation optymalizuje czas i energię zespołu. Łączy działania z zasięgu różnych kompetencji, pozwalając tym samym na skuteczniejszą promocję i sprzedaż online, z wykorzystaniem wielu kanałów jednocześnie.

Automatyzacja ma również jeszcze jedną zaletę - dobrze przygotowana strategia marketing automation pozwala zbudować długotrwałą lojalność klientów.

 

Lojalność cenniejsza niż pełny e-koszyk

W jaki sposób marketing automation pozwala na zbudowanie trwałej, obustronnej komunikacji z klientami? Sprawdźmy to!

1. Pomaga stworzyć spójną, zaplanowaną komunikację

  • Janusz Kamiński 2016-11-18 09:09:24

    Dzięki za ciekawy artykuł :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.