Jak skutecznie reklamować się w wyszukiwarce Google?

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Ceferty sp. z o.o. sp. k. 21 marca 2017 15:29

Jak skutecznie reklamować się w wyszukiwarce Google?

Google od lat wiedzie prym wśród wyszukiwarek internetowych na całym świecie. Jak donoszą badania serwisu ranking.pl, przeprowadzone w lutym 2017 roku, na chwilę obecną, z pomocy dobrego wujaszka Google, korzysta prawie 97 proc. użytkowników polskiego internetu. Zgodnie z tegorocznymi wynikami przedstawianymi przez netmarketshare.com, Google - w skali międzynarodowej - jest wykorzystywane przez ponad 80 proc. internautów korzystających z urządzeń desktopowych i ponad 94 proc. internautów korzystających z urządzeń mobilnych. Z takim monopolistą należy się liczyć, nawet, jeśli pozostaje on w dalszym ciągu wirtualnym graczem rynkowym. W jaki sposób skutecznie i tanio pozycjonować się w wyszukiwarce Google, prowadząc własną działalność gospodarczą? Na to pytanie odpowiemy w niniejszym artykule.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie (ang. Search Engine Optimization) jest zespołem działań realizowanych w kontekście konkretnej strony internetowej, które prowadzić mają do zdobycia i utrzymania jednej z najwyższych pozycji w wyszukiwarce, dla konkretnych fraz kluczowych, które użytkownik do niej wpisuje. Mówiąc prościej, SEO to szereg czynności prowadzących do zwiększenia widoczności witryny internetowej w wynikach wyszukiwania. Prowadząc biznes w internecie lub tylko posiłkując się światem wirtualnym do odniesienia zysku w świecie rzeczywistym, należy zdać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie już dawno przestało być opcjonalne i stało się obowiązkowe. Bez niego - w rynkowej rzeczywistości, przepełnionej wszechobecną konkurencją - Twój biznes będzie wciąż jednym z wielu ukrytych w nieskończonym internecie i tak naprawdę raczej nigdy nie uda Ci się zaistnieć ze swoją ofertą w sieci.

Linki sponsorowane - co to takiego?

Linki sponsorowane są aktualnie jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych formatów reklamy internetowej. Wyświetlają się w wyszukiwarce nad lub pod wynikami organicznymi. Dla przykładu, gdy prowadzisz sklep z butami i użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę "buty", Twoja strona może wyświetlić się, jako jedna z tych oznaczonych biało-zieloną etykietą "Reklama" - co oznacza, że zastosowałeś do jej promocji linki sponsorowane - lub jako jedna z nieopatrzonych żadną, dodatkową etykietą - co wówczas będzie świadczyło o wyniku organicznym. By jeszcze lepiej zrozumieć, o czym mowa, spójrz na poniższe zrzuty ekranu z wyników wyszukiwania:

Dodatkowo, linki sponsorowane są "zaszyte" w reklamach produktowych, które również wyświetlają się w wyszukiwarce, jako odpowiedź na zadane przez internautę pytanie.

Te z kolei są oznaczone przypiskiem "Sponsorowane", w którego, gdy klikniemy, otrzymamy następującą informację: "Wnioskując z zapytania, próbujesz znaleźć produkt. Kliknij to pole, by zobaczyć wyniki od dostawców, którzy mają go w swojej ofercie. Google może otrzymywać od nich wynagrodzenie. Podane ceny zawierają podatek VAT i obowiązujące opłaty". Każdorazowo - czy to w przypadku etykiety "Reklama", czy dopisku "Sponsorowane" - Google zachowuje się całkowicie uczciwie wobec swojego odbiorcy. Oznacza oferty reklamowe, za które ktoś zapłacił i informuje o tym użytkownika. Być może właśnie dlatego jest w dalszym ciągu jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.