Jak skutecznie reklamować się w wyszukiwarce Google?

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Ceferty sp. z o.o. sp. k. 21 marca 2017 15:29

Jak skutecznie reklamować się w wyszukiwarce Google?

Google od lat wiedzie prym wśród wyszukiwarek internetowych na całym świecie. Jak donoszą badania serwisu ranking.pl, przeprowadzone w lutym 2017 roku, na chwilę obecną, z pomocy dobrego wujaszka Google, korzysta prawie 97 proc. użytkowników polskiego internetu. Zgodnie z tegorocznymi wynikami przedstawianymi przez netmarketshare.com, Google - w skali międzynarodowej - jest wykorzystywane przez ponad 80 proc. internautów korzystających z urządzeń desktopowych i ponad 94 proc. internautów korzystających z urządzeń mobilnych. Z takim monopolistą należy się liczyć, nawet, jeśli pozostaje on w dalszym ciągu wirtualnym graczem rynkowym. W jaki sposób skutecznie i tanio pozycjonować się w wyszukiwarce Google, prowadząc własną działalność gospodarczą? Na to pytanie odpowiemy w niniejszym artykule.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie (ang. Search Engine Optimization) jest zespołem działań realizowanych w kontekście konkretnej strony internetowej, które prowadzić mają do zdobycia i utrzymania jednej z najwyższych pozycji w wyszukiwarce, dla konkretnych fraz kluczowych, które użytkownik do niej wpisuje. Mówiąc prościej, SEO to szereg czynności prowadzących do zwiększenia widoczności witryny internetowej w wynikach wyszukiwania. Prowadząc biznes w internecie lub tylko posiłkując się światem wirtualnym do odniesienia zysku w świecie rzeczywistym, należy zdać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie już dawno przestało być opcjonalne i stało się obowiązkowe. Bez niego - w rynkowej rzeczywistości, przepełnionej wszechobecną konkurencją - Twój biznes będzie wciąż jednym z wielu ukrytych w nieskończonym internecie i tak naprawdę raczej nigdy nie uda Ci się zaistnieć ze swoją ofertą w sieci.

Linki sponsorowane - co to takiego?

Linki sponsorowane są aktualnie jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych formatów reklamy internetowej. Wyświetlają się w wyszukiwarce nad lub pod wynikami organicznymi. Dla przykładu, gdy prowadzisz sklep z butami i użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę "buty", Twoja strona może wyświetlić się, jako jedna z tych oznaczonych biało-zieloną etykietą "Reklama" - co oznacza, że zastosowałeś do jej promocji linki sponsorowane - lub jako jedna z nieopatrzonych żadną, dodatkową etykietą - co wówczas będzie świadczyło o wyniku organicznym. By jeszcze lepiej zrozumieć, o czym mowa, spójrz na poniższe zrzuty ekranu z wyników wyszukiwania:

Dodatkowo, linki sponsorowane są "zaszyte" w reklamach produktowych, które również wyświetlają się w wyszukiwarce, jako odpowiedź na zadane przez internautę pytanie.

Te z kolei są oznaczone przypiskiem "Sponsorowane", w którego, gdy klikniemy, otrzymamy następującą informację: "Wnioskując z zapytania, próbujesz znaleźć produkt. Kliknij to pole, by zobaczyć wyniki od dostawców, którzy mają go w swojej ofercie. Google może otrzymywać od nich wynagrodzenie. Podane ceny zawierają podatek VAT i obowiązujące opłaty". Każdorazowo - czy to w przypadku etykiety "Reklama", czy dopisku "Sponsorowane" - Google zachowuje się całkowicie uczciwie wobec swojego odbiorcy. Oznacza oferty reklamowe, za które ktoś zapłacił i informuje o tym użytkownika. Być może właśnie dlatego jest w dalszym ciągu jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,81

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane