Jak utrzymać wysoki poziom zaangażowania klientów w okresie okołoświątecznym

Autor: dlahandlu.pl 26 listopada 2018 10:41

- Dane z raportów pokazują trwający proces wydłużania się okresu zakupów świątecznych w Europie, który z roku na rok rozpoczyna się coraz wcześniej. Dni bezpośrednio poprzedzające Boże Narodzenie nie są tak popularne pod względem zakupowym, jak Black Friday czy Cyber Monday. Dlatego, aby osiągnąć najlepsze rezultaty i utrzymać wysoki poziom zaangażowania klientów, warto stosować konkretne działania, w całym okresie okołoświątecznym - wyjaśnia Agnieszka Gilewska – Head of Account Management Poland w RTB House. Jaką strategię obrać, by zwiększyć zyski?

Cyber Monday Week
Adobe Digital Insights (ADI) przewiduje, że Cyber Monday będzie największym w historii dniem zakupów online, generując w tym roku do 7,8 mld dolarów wartości sprzedaży w handlu elektronicznym. Widoczna jest również tendencja wzrostu sprzedaży na rynku e-commerce panująca od poniedziałku przed Cyber Monday do właściwego Cyber Monday, który jest napędzany przez media oraz promocje zachęcające konsumentów do zakupów. Rozszerzenie oferty specjalnej na okres trwający cały tydzień, w porównaniu do jednodniowej sprzedaży, może znacząco zwiększyć generowane przez firmy przychody.

Dotarcie do pokolenia Millennialsów
Konsumenci korzystający z urządzeń mobilnych są odpowiedzialni za globalny wzrost handlu elektronicznego. Według badań przeprowadzonych przez eMarketer, w roku 2021 handel elektroniczny odbywający się za pośrednictwem urządzeń mobilnych osiągnie wartość równą 3,5 biliona dolarów. Będzie to stanowić prawie 73 proc. sprzedaży dokonywanej drogą elektroniczną na całym świecie. Millennialsi, poświęcający obecnie ponad pięć razy więcej czasu na korzystanie z urządzeń mobilnych niż na oglądanie telewizji, stali się grupą, która wydaje najwięcej pieniędzy podczas weekendu poprzedzającego Cyber Monday. Ukazanie większej różnorodności produktów oraz ofert w kreacjach wyświetlanych na smartfonach i tabletach przyciąga więcej kupujących i skutkuje większą liczbą kliknięć. Ponadto, konkursy typu "Udostępnij…" i promocje na popularnych kanałach społecznościowych pomagają zwiększyć zasięg generowanych treści.

Poznanie upodobań konsumentów
Poznanie zainteresowań kupujących, poszukujących najlepszych ofert w okresie przed i po Cyber Monday, pozwala na opracowanie wielu strategii działania - oferowanie bezpłatnych dodatków do zakupów, korzystanie z zegarów odliczających czas do momentu, w którym cena ponownie wróci do katalogowego poziomu, lub nawet oferowanie większej zniżki w czasie rzeczywistym na wybrane produkty, może przynieść więcej zakupów impulsywnych.

Skierowanie właściwego przekazu oraz budowa odpowiedniego wizerunku
Wyświetlanie kreatywnych obrazów o tematyce świątecznej, wykorzystanie materiałów wideo do prezentacji produktów przekłada się na zwiększone zaangażowanie konsumentów. Nowe możliwości prezentowania produktów, komunikaty zawierające lepiej dopasowaną do konsumenta ofertę zwiększają zainteresowanie i prawdopodobieństwo zakupu. Kluczowe elementy wpływające na decyzje o dokonaniu zakupu, np. cena produktu i opcje wysyłki, które są jednym z najważniejszych czynników w tym okresie, powinny być przejrzyste i widoczne dla konsumentów.

Myślenie perspektywiczne
Długoterminowe pozyskiwanie klientów i dbanie o powracających konsumentów jest głównym celem dla większości marketerów. Po okresie Cyber Monday kluczowe jest ponowne zaangażowanie klientów, np. poprzez oferowanie kolejnych zniżek, czy ofert specjalnych. Zaplanowanie działań na tzw. Retargeting Tuesday i okres następujący bezpośrednio po nim jest możliwością wygenerowania dodatkowego zysku dzięki nabywcom, którzy byli zaangażowani w proces zakupowy podczas Black Friday.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,94

  • Min

    4,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.