PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Jak zwiększyć wartość koszyka?

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Alerabat.com 26 października 2016 14:14

Jak zwiększyć wartość koszyka?

Klienci korzystają z wyjątkowych ofert, z kodów rabatowych, z darmowych wysyłek, z różnych metod dostarczania paczek - z takich, które akurat w tym momencie są dla nich najlepsze.

REKLAMA

Używają porównywarek cenowych i nie mają problemu z tym, by pytać, szczególnie u źródła, używając do tego bardzo często Facebooka. Lubią, gdy w jednym sklepie są w stanie kupić to przysłowiowe mydło i powidło. Co prawda na naszym rynku nie ma zbyt wielu "e-hipermarketów", ale handlowcy, właściciele, managerowie i social media specjaliści dwoją się i troją, by systematycznie... zwiększać wartość internetowego koszyka.

Bo prawda jest taka, że średnia wartość koszyka jest jednym z wyznaczników jak bardzo efektywny jest dany sklep internetowy. Wartość ta powinna być bacznie obserwowana i... odpowiednio stymulowana, szczególnie teraz, gdy za pasem mamy mikołajkowo-świąteczne szaleństwo, w czasie którego przeciętny Kowalski rozpruje swój portfel, zgładzi świnkę skarbonkę i kiedy to będzie musiał mocno się postarać, by coś jeszcze zostało z jego oszczędności.

Wynik = diagnoza

By sprawdzić wartość należy dokonać prostego działania: podziel całkowity przychód przez liczbę klientów lub paragonów. Wynik ten pozwala w bardzo skuteczny sposób nie tylko określić to jakimi klientami są osoby, robiące w tym miejscu zakupy, ale także to, co na nich działa. Jeśli kupujący są bardziej podatni na cross-selling, wówczas należy "podsuwać" im tak zwane produkty komplementarne. Jeśli dasz "średni koszyk" jest dużo niższy, niż średnia w danej branży - należy wyciągnąć z tego wnioski, przeanalizować dosłownie każdy aspekt działania sklepu i... wprowadzić zmiany, udoskonalić lub zmienić metody - słowem: działać!

Dlaczego? Bowiem zwiększona wartość koszyka pozwala na zredukowanie wydatków marketingowych. Jak to działa?

Jednym z najtrudniejszych etapów, które pochłaniają także sporo środków na marketing, jest pozyskiwanie nowych klientów. To spore inwestycje, które czasami zupełnie się nie zwracają, szczególnie, gdy są po prostu źle zaprojektowane. Do tego to działania długoterminowe. Dużo łatwiejsze, tańsze i skuteczniejsze jest skłonienie klienta do większych wydatków. Istnieją cztery najpopularniejsze i "sprawdzone w boju" metody, które umożliwiają zwiększanie wartości koszyków. Zacznijmy po kolei.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16154

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA