Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Jak zwiększyć wartość koszyka?

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Alerabat.com 26 października 2016 14:14

Jak zwiększyć wartość koszyka?

Klienci korzystają z wyjątkowych ofert, z kodów rabatowych, z darmowych wysyłek, z różnych metod dostarczania paczek - z takich, które akurat w tym momencie są dla nich najlepsze.

Używają porównywarek cenowych i nie mają problemu z tym, by pytać, szczególnie u źródła, używając do tego bardzo często Facebooka. Lubią, gdy w jednym sklepie są w stanie kupić to przysłowiowe mydło i powidło. Co prawda na naszym rynku nie ma zbyt wielu "e-hipermarketów", ale handlowcy, właściciele, managerowie i social media specjaliści dwoją się i troją, by systematycznie... zwiększać wartość internetowego koszyka.

Bo prawda jest taka, że średnia wartość koszyka jest jednym z wyznaczników jak bardzo efektywny jest dany sklep internetowy. Wartość ta powinna być bacznie obserwowana i... odpowiednio stymulowana, szczególnie teraz, gdy za pasem mamy mikołajkowo-świąteczne szaleństwo, w czasie którego przeciętny Kowalski rozpruje swój portfel, zgładzi świnkę skarbonkę i kiedy to będzie musiał mocno się postarać, by coś jeszcze zostało z jego oszczędności.

Wynik = diagnoza

By sprawdzić wartość należy dokonać prostego działania: podziel całkowity przychód przez liczbę klientów lub paragonów. Wynik ten pozwala w bardzo skuteczny sposób nie tylko określić to jakimi klientami są osoby, robiące w tym miejscu zakupy, ale także to, co na nich działa. Jeśli kupujący są bardziej podatni na cross-selling, wówczas należy "podsuwać" im tak zwane produkty komplementarne. Jeśli dasz "średni koszyk" jest dużo niższy, niż średnia w danej branży - należy wyciągnąć z tego wnioski, przeanalizować dosłownie każdy aspekt działania sklepu i... wprowadzić zmiany, udoskonalić lub zmienić metody - słowem: działać!

Dlaczego? Bowiem zwiększona wartość koszyka pozwala na zredukowanie wydatków marketingowych. Jak to działa?

Jednym z najtrudniejszych etapów, które pochłaniają także sporo środków na marketing, jest pozyskiwanie nowych klientów. To spore inwestycje, które czasami zupełnie się nie zwracają, szczególnie, gdy są po prostu źle zaprojektowane. Do tego to działania długoterminowe. Dużo łatwiejsze, tańsze i skuteczniejsze jest skłonienie klienta do większych wydatków. Istnieją cztery najpopularniejsze i "sprawdzone w boju" metody, które umożliwiają zwiększanie wartości koszyków. Zacznijmy po kolei.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.