JD.com rozwija kolejną sieć sklepów spożywczych

Autor: dlahandlu.pl 14 lutego 2018 12:39

Chiński gigant e-commerce JD.com chce utworzyć na rodzimym rynku sieć sklepów bez kas. Ma ona współistnieć wraz z rozwijanymi już supermarketami 7Fresh, które otworzyły drzwi dla klientów pod koniec zeszłego roku.

Nowa sieć, zwana po prostu X, powinna w tym roku osiągnąć pułap co najmniej 500 sklepów. Pierwsze placówki o powierzchni około 80 mkw., oferujące około 500 produktów, otworzyły swoje podwoje pod koniec ubiegłego roku.

Aby zrobić zakupy w X, klienci muszą wcześniej zarejestrować się online, ponieważ dostęp do punktów detalicznych jest przyznawany za pośrednictwem technologii rozpoznawania twarzy, a płatności są w pełni zautomatyzowane. Pracownicy sklepu mają za zadanie uzupełnianie asortymentu na półkach.

JD.com pod koniec ubiegłego roku otworzył pierwszy supermarket high-tech - 7 Fresh. JD.com zamierza otworzyć 1 000 nowych sklepów pod tym szyldem w ciągu najbliższych 3-5 lat. Obie sieci wykorzystują duże ilości danych, aby upewnić się, że asortyment produktów spełnia wymagania konsumentów.

JD.com jest w stanie szybko otwierać nowe sklepy w Chinach, ponieważ ma już rozbudowaną sieć logistyczną (13 centrów dystrybucyjnych i 500 hurtowni). Wcześniej firma korzystała z tego zaplecza rozwijając działalność e-commerce. Teraz baza magazynowa ułatwi dynamiczną ekspansję sieci sklepów stacjonarnych. 

Udziałowcem JD.com jest Walmart.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,97

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane