JD.com rozwija kolejną sieć sklepów spożywczych

Autor: dlahandlu.pl 14 lutego 2018 12:39

Chiński gigant e-commerce JD.com chce utworzyć na rodzimym rynku sieć sklepów bez kas. Ma ona współistnieć wraz z rozwijanymi już supermarketami 7Fresh, które otworzyły drzwi dla klientów pod koniec zeszłego roku.

Nowa sieć, zwana po prostu X, powinna w tym roku osiągnąć pułap co najmniej 500 sklepów. Pierwsze placówki o powierzchni około 80 mkw., oferujące około 500 produktów, otworzyły swoje podwoje pod koniec ubiegłego roku.

Aby zrobić zakupy w X, klienci muszą wcześniej zarejestrować się online, ponieważ dostęp do punktów detalicznych jest przyznawany za pośrednictwem technologii rozpoznawania twarzy, a płatności są w pełni zautomatyzowane. Pracownicy sklepu mają za zadanie uzupełnianie asortymentu na półkach.

JD.com pod koniec ubiegłego roku otworzył pierwszy supermarket high-tech - 7 Fresh. JD.com zamierza otworzyć 1 000 nowych sklepów pod tym szyldem w ciągu najbliższych 3-5 lat. Obie sieci wykorzystują duże ilości danych, aby upewnić się, że asortyment produktów spełnia wymagania konsumentów.

JD.com jest w stanie szybko otwierać nowe sklepy w Chinach, ponieważ ma już rozbudowaną sieć logistyczną (13 centrów dystrybucyjnych i 500 hurtowni). Wcześniej firma korzystała z tego zaplecza rozwijając działalność e-commerce. Teraz baza magazynowa ułatwi dynamiczną ekspansję sieci sklepów stacjonarnych. 

Udziałowcem JD.com jest Walmart.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    3,99

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.