Kantar: e-grocery stanowi ponad 6 proc. globalnych zakupów FMCG

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 27 listopada 2018 10:06

Kantar: e-grocery stanowi ponad 6 proc. globalnych zakupów FMCG Fot. Shutterstock

Sprzedaż internetowa żywności wzrosła o 13 proc. w ciągu 12 miesięcy kończących się w czerwcu 2018 r. i obecnie stanowi 6,3 proc. zakupów FMCG na całym świecie – informuje serwis esmmagazine.com, powołując się na dane Kantar Worldpanel.

- Tylko jedna czwarta światowej populacji kupuje obecnie artykuły spożywcze w Internecie, dlatego ważne jest przyciągnięcie nowych klientów i zapewnienie im wygodnych i przyjemnych zakupów, zarówno online, jak i offline - powiedział Stéphane Roger, dyrektor ds. Zakupów i sprzedaży detalicznej w Kantar Worldpanel.

Głównymi rynkami sprzedaży internetowej FMCG stały się Chiny i USA. Oba kraje odnotowały wzrost o 30 proc. w tej kategorii. Azja stała się liderem pod względem udziału online w całkowitej sprzedaży, w tym Korea Południowa uzyskała 19,9 proc. udziału w rynku online pod względem wartości. Następne były Chiny kontynentalne (9,5 proc.), Tajwan (8,0 proc.), Japonia (7,6 proc.), Wielka Brytania (7,2 proc.) i Francja (5,6 proc.).

Według danych, główni gracze, tacy jak Amazon, Alibaba i JD.com przyciągnęli nowych klientów, a tradycyjni detaliści zauważyli spadek liczby klientów online.

W Chinach około dziewięciu na dziesięciu kupujących decyduje się na dokonywanie zakupów za pomocą smartfona. Dla porównania, tylko 29 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii kupowało artykuły spożywcze na smartfonach.

Jak prognozuje Kantar Worldpanel, do 2015 r. sprzedaż online będzie stanowić ponad 10 proc. globalnych wydatków na FMCG. Możliwości rozwoju pojawią się na rynkach wschodzących, takich jak Indie, Indonezja, Brazylia, Meksyk i Afryka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,48

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.