Kantar: Sprzedaż żywności on line w Wielkiej Brytanii spowalnia

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 22 listopada 2017 13:04

Sprzedaż internetowa w segmencie spożywczym i FMCG wzrosła o 7,6 proc. w Wielkiej Brytanii rok do roku. Oznacza to spowolnienie wzrostu, który w ubiegłym roku wyniósł 9,8 proc., czego przyczyną jest dojrzewanie rynku – wynika z danych Kantar Worldpanel, na które powołuje się serwis esmmagazine.com.

Według badania „Future of e-commerce”, sprzedaż produktów spożywczych w Internecie stanowi 7,5 proc. brytyjskiego rynku, co jest najwyższym poziomem w Europie. Globalnie zakupy żywności online stanowią 4,6 proc. sprzedaży FMCG na całym świecie, co oznacza wzrost o 30 proc. rok do roku.

- Wielka Brytania wyprzedza inne europejskie rynki w e-commerce, ale poziomy wzrostu, które obserwowaliśmy w ostatnich latach, niekoniecznie będą się powtarzać - zauważył Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumentów w Kantar Worldpanel. I dodaje, że sprzedaż internetowa stanowi ważne źródło wzrostu w momencie spadku sprzedaży w sieciach sklepów stacjonarnych o 1 proc.

Na innych rynkach europejskich sprzedaż produktów spożywczych w Internecie wynosi: we Francji 5,6 proc. rynku, w Hiszpanii jest to zaledwie 1,8 proc., a w Portugalii 0,9 proc. Najwyższym poziomem zakupów spożywczych w Internecie, wynoszącym 19,7 proc., może pochwalić się Korea Południowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,92

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane