Kawa, produkty sypkie, słodycze oraz napoje to najczęściej zamawiane towary przez internet

Autor: pr 31 lipca 2013 10:02

Nie tylko książki, muzyka i filmy, ale coraz częściej również produkty spożywcze pojawiają się w internetowych koszykach Polaków. Jeszcze w 2011 r. zaledwie 8 proc. użytkowników sieci decydowało się na zakup jedzenia online. W zeszłym roku zrobił to już co 7 polski internauta. Średnio wydajemy nawet 50 zł na gotowe potrawy z internetu. Coraz większa część takich zakupów jest generowana przez smartfony.

Według najnowszego raportu Gemius i e-Commerce Polska 2013, już 60 procent polskich internautów deklaruje, że robi zakupy w sieci minimum kilka razy w roku. Rynek e-commerce dojrzał w ciągu ostatnich lat, a transakcje zawierane w sieci stały się dla większości użytkowników codziennością. Co prawda nadal najchętniej kupują oni książki, płyty i filmy - 50 proc., jednak coraz częściej sięgają po produkty, które do tej pory zarezerwowane były wyłącznie dla tradycyjnych sklepów. Mowa tu o odzieży i produktach spożywczych. O ile ubrania w razie niezadowolenia można odesłać i odzyskać pieniądze, o tyle z jedzeniem nie jest to już takie łatwe. Dlatego najczęściej internauci zamawiają produkty o bardzo długim terminie ważności, co w ich mniemaniu ma być gwarancją świeżości. To zaczyna się jednak zmieniać. Wraz z powstaniem serwisów umożliwiających zamawianie jedzenia z restauracji przez internet, użytkownicy coraz chętniej sięgają po gotowe posiłki. - Warto zauważyć, że już dziś kupujący w naszym serwisie wydają średnio 50 złotych przy każdej transakcji. Duża część z nich, 12,5 - 16 proc., zamawia posiłki za pomocą telefonu komórkowego, korzystając z dedykowanej aplikacji - mówi Piotr Łagowski z serwisu Foodpanda.pl

Klientów przekonuje przede wszystkim oszczędność czasu. Zamawiając czy to w sklepie spożywczym czy w restauracji, nie muszą już marnować go na dojazdy, wybór produktów oraz oczekiwanie przy kasie lub stoliku. Korzystając z przeglądarki lub smartfona mogą to zrobić znacznie szybciej, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na pracę lub odpoczynek. Zakupy spożywcze nie byłyby tak popularne, gdyby nie stosunkowo krótki czas oczekiwania na dostawę. W porównaniu do tradycyjnych zakupów internetowych, uległ on znacznemu skróceniu i teraz jest kwestią godzin. W przypadku gotowych posiłków zamawianych w restauracji liczony jest natomiast w minutach. To znaczna oszczędność, gdyż na typowe wyjście na lunch przeznaczamy średnio około 45 minut. W przypadku posiłku z internetu jest to nawet 3-krotnie krócej.

W kategoriach produktów zamawianych w internetowych sklepach spożywczych wciąż dominują artykuły o długim terminie ważności. Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Gemius i E-commerce Polska są to: kawa, produkty sypkie, słodycze oraz napoje. Duże zainteresowanie tymi kategoriami produktów może wynikać przede wszystkim z tego, że użytkownicy nie muszą martwić się ich transportem. O wiele łatwiej jest zlecić ich dostarczenie, niż samemu przewozić je samochodem lub komunikacją miejską. Taki wybór może być podyktowany również chęcią sprawdzenia jakości dostaw przy pomocy produktu, który z dużą pewnością będzie świeży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11014

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane