Kobiety stanowią najszybciej rosnącą grupę aktywnych klientów e-sklepów

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 11 października 2011 09:56

W sieci wciąż bardziej doświadczeni są mężczyźni, z których niemal 46 proc. pierwszych zakupów w Internecie dokonało ponad 5 lat temu. Z badań wynika jednak, że to właśnie kobiety stanowią najszybciej rosnącą grupę aktywnych klientów e-sklepów: tylko w ciągu ostatniego roku swoich pierwszych zakupów w sieci dokonało 4,3 proc. ankietowanych kobiet (mężczyzn – 2,5 proc.) - wynika z informacji Grupy Nokaut.

Wyniki badania przygotowanych przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia dla Grupy Nokaut, pokazują, że istnieje już grupa Polaków przywiązanych do zakupów przez internet. Są to doświadczeni klienci sklepów internetowych oraz użytkownicy narzędzi ułatwiających wybór najkorzystniejszych ofert. Ponad połowa badanych dokonuje zakupów online od co najmniej dwóch lat, a co czwarta osoba kupuje przez Internet kilkanaście razy w ciągu roku. Z roku na rok przybywa doświadczonych klientów, którzy sprawnie poruszają się w ofertach e-sklepów i dokonują udanych transakcji, korzystając przy tym z różnych form internetowych pomocy i płatności 

Najaktywniejszą grupą klientów są osoby w wieku 25-34 lat, z których aż 16,4 proc. w ciągu ostatniego roku kupiło przez Internet ponad 20 produktów lub usług, a 27,4 proc. dokonało kilkunastu takich transakcji. Sporo kupują przez Internet także osoby w wieku 35-50 lat (15,5 proc. kupiło ponad 20 produktów, 25,9 proc. kilkanaście produktów). Wśród wszystkich grup wiekowych najaktywniej na polu e-zakupów działają osoby z dużych miast (z liczbą mieszkańców przekraczającą 500 tysięcy), ale zależność pomiędzy wielkością miast a intensywnością internetowych zakupów zaczyna być coraz mniej oczywista. Coraz większe ożywienie widać wśród osób zamieszkujących mniejsze miejscowości.

Interesująco wypada także porównanie sklepów tradycyjnych z internetowymi dokonane przez badanych. Zdaniem ponad połowy respondentów (56 proc.) jakość obsługi sklepów internetowych nie różni się od jakości obsługi w tradycyjnych miejscach sprzedaży. Nieliczni, którzy dostrzegli różnicę, wskazali na wyższość sklepów internetowych.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,96

  • Śr

    7,42

  • Min

    3,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6785
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.