REKLAMA
REKLAMA

Kobiety stanowią najszybciej rosnącą grupę aktywnych klientów e-sklepów

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 11 października 2011 09:56

W sieci wciąż bardziej doświadczeni są mężczyźni, z których niemal 46 proc. pierwszych zakupów w Internecie dokonało ponad 5 lat temu. Z badań wynika jednak, że to właśnie kobiety stanowią najszybciej rosnącą grupę aktywnych klientów e-sklepów: tylko w ciągu ostatniego roku swoich pierwszych zakupów w sieci dokonało 4,3 proc. ankietowanych kobiet (mężczyzn – 2,5 proc.) - wynika z informacji Grupy Nokaut.

REKLAMA

Wyniki badania przygotowanych przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia dla Grupy Nokaut, pokazują, że istnieje już grupa Polaków przywiązanych do zakupów przez internet. Są to doświadczeni klienci sklepów internetowych oraz użytkownicy narzędzi ułatwiających wybór najkorzystniejszych ofert. Ponad połowa badanych dokonuje zakupów online od co najmniej dwóch lat, a co czwarta osoba kupuje przez Internet kilkanaście razy w ciągu roku. Z roku na rok przybywa doświadczonych klientów, którzy sprawnie poruszają się w ofertach e-sklepów i dokonują udanych transakcji, korzystając przy tym z różnych form internetowych pomocy i płatności 

Najaktywniejszą grupą klientów są osoby w wieku 25-34 lat, z których aż 16,4 proc. w ciągu ostatniego roku kupiło przez Internet ponad 20 produktów lub usług, a 27,4 proc. dokonało kilkunastu takich transakcji. Sporo kupują przez Internet także osoby w wieku 35-50 lat (15,5 proc. kupiło ponad 20 produktów, 25,9 proc. kilkanaście produktów). Wśród wszystkich grup wiekowych najaktywniej na polu e-zakupów działają osoby z dużych miast (z liczbą mieszkańców przekraczającą 500 tysięcy), ale zależność pomiędzy wielkością miast a intensywnością internetowych zakupów zaczyna być coraz mniej oczywista. Coraz większe ożywienie widać wśród osób zamieszkujących mniejsze miejscowości.

Interesująco wypada także porównanie sklepów tradycyjnych z internetowymi dokonane przez badanych. Zdaniem ponad połowy respondentów (56 proc.) jakość obsługi sklepów internetowych nie różni się od jakości obsługi w tradycyjnych miejscach sprzedaży. Nieliczni, którzy dostrzegli różnicę, wskazali na wyższość sklepów internetowych.

 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA