Kondycja polskiej branży e-commerce według Shoper

Autor: pr, dlahandlu.pl 31 stycznia 2019 13:15

Kondycja polskiej branży e-commerce według Shoper Fot. Shutterstock.com

Im dłuższy staż sklepu internetowego, tym mniej przypomina on sposób na dodatkowy zarobek, a bardziej firmę mocno inwestującą w rozwój - wskazują dane z badania na grupie kilkuset właścicieli sklepów internetowych Shoper. Sporządzony na jego podstawie raport rzuca światło na tę przemianę. Pokazuje też kondycję polskiej branży e-commerce po kolejnym ciekawym roku.

Shoper przygląda się kondycji polskiego e-handlu. Publikacja opiera się na badaniu przeprowadzonym wśród 445 właścicieli sklepów internetowych.

- Ostatni rok upłynął pod znakiem wejścia w życie RODO i zakazu handlu w niedzielę, premiery Allegro Smart i debiutu w internecie wielu globalnych marek. Jednak żadne z tych zdarzeń nie wywróciło internetowego handlu do góry nogami. Branża wyraźnie okrzepła i rośnie, mocno inwestując w siebie - pisze we wstępie do raportu Łukasz Kozłowski, Client Growth Expert Shopera - Mnogość podejmowanych przez naszych sprzedawców prób rozwoju sklepów pokazuje, że wbrew pozorom w e-commerce też trzeba się zaangażować i poświęcić odpowiednio dużo czasu, aby osiągnąć sukces sprzedażowy - dodaje ekspert.

Polski e-handel u progu 2019 r.

Sklep internetowy może podbić rynek działając z dowolnego miejsca w kraju, ale większość z nich koncentruje się w lokalnych “zagłębiach” e-commerce, a niemal połowa (48,1 proc.) usytuowana jest w trzech województwach - mazowieckim, małopolskim i śląskim. Najwięcej e-sklepów sprzedaje artykuły z kategorii “Dom i ogród’ (22,7 proc.), “Ubrania” (17,6 proc.), oraz “Zdrowie i uroda” (22,7 proc.).

Przede wszystkim jednak większość sklepów sprzedaje z zyskiem. Niemal 3/4 sprzedawców deklaruje, że ich przychody w 2018 r. wzrosły, dla co ósmego ten skok przekroczył 50 proc. Wraz z rozwojem e-biznesów zwiększa się także ich znaczenie dla właścicieli. Okazuje się, że im dłuższy staż sklepu, tym częściej staje się on głównym lub znaczącym źródłem dochodu dla właściciela - wśród sklepów 5-letnich to już 39 proc. Odwraca się też proporcja osób samodzielnie prowadzących biznes do pozostałych sprzedawców, którzy zatrudniają pracowników. 67 proc. zaczyna sprzedawać w sieci samodzielnie, ale już w grupie sklepów z kilkuletnim stażem aż 76. proc. właścicieli działa ze wspólnikiem lub zatrudnia pracowników.

- W badaniu niemal połowa sprzedawców przyznała, że za ich wzrostami stoi dobra koniunktura w branży e-commerce. Mimo to, nie spoczywają na laurach. Większość z nich zainwestowała w rozwój oferty produktowej, reklamę i budowę własnej marki. To pokazuje, że polski e-commerce to miejsce dla ambitnych graczy - zauważa Jacek Zientkiewicz, Brand Manager w Shoper.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,09

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6845
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.