Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Konferencja E-commerce: Jak budować lojalność e-konsumentów

Autor: Marta Witkowska, dlahandlu.pl 27 marca 2015 12:03

Konferencja E-commerce: Jak budować lojalność e-konsumentów Na zdj. paneliści Konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, fot. Żelazna Studio

Jak budować lojalność e-konsumentów, które czynniki są kluczowe w tym procesie, jaką strategię marketingową obrać? -  zastanawiali się paneliści sesji "Polski rynek e-commerce - motor rozwoju polskiej gospodarki" podczas Konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies.

Zdaniem Mateusza Gordona z firmy Gemius, cena nadal odgrywa istotną rolę przy wyborze miejsca zakupów w sieci, jednak ten czynnik traci na znaczeniu, wypierają go procesy lojalizacyjne. - Dobry sklep zatrzymuje klientów, dlatego sklepy online się rozbudowują o nowe kategorie. Z czasem cena przestanie odgrywać kluczową rolę. Rynek dojrzewa, chcemy mieć zakupy dostarczone na czas, być sprawnie obsłużeni, swobodnie poruszać się w przestrzeni e-sklepu. Wygoda bierze górę – mówił podczas konferencji ekspert Gemiusa.

- To, na co zwraca konsument podczas zakupów internetowych, zależy od kategorii, która go interesuje. Cena generalnie traci na znaczeniu, ale występują przedmioty gdzie będzie zasadnicza. Jest spora grupa konsumentów kierujących się marką, są tacy którzy w ogóle nie zwracają na to uwagi, jak również klienci, którym zależy na marce, ale jaka to marka - to kwestia drugorzędna – mówi Joanna Dzwonkowska, prezes zarządu RUCH Marketing sp. z o.o.

- Naturalny rozwój gospodarki winduje oczekiwania konsumentów, są nowe pomysły, jak budować lojalność. Jednym z kluczowych czynników tego procesu jest personalizacja oferty, która umożliwia robienie zakupów szybciej, sprawniej i taniej - dodała.

Zdaniem Joanny Dzwonkowskiej, pakiet elementów kluczowych w budowaniu lojalności e-konsumentów można zamknąć w trzech słowach: pewność, zaufanie, wiarygodność. - Szybka dostawa, konkurencyjne ceny, możliwość zwrotu, wysoka jakość obsługi, opłata za dostawę – na to zwraca uwagę klient. Jeśli jego oczekiwania zostaną spełnione, będzie wracał. Sama wielokanałowość również może dać satysfakcje kupującemu, który umiejętnie porusza się w takim modelu - mówiła panelistka.

- Lojalność można budować również na elitarności (abonamenty, klubowość), marketingu kontekstowym (np. porady ekspertów przy dokonywaniu zakupów) czy grywalizacji – uważa Joanna Dzwonkowska, prezes zarządu RUCH Marketing sp. z o.o.

Michał Gembicki, członek zarządu CDP.pl dodaje, że budowanie lojalności jest wyzwaniem dla branży e-commerce. - Zunifikowana jest logistyka, czyli szybka dostawa i cena. Gdzie szukać przewagi? Między innymi w budowaniu treści wokół sklepu poprzez blogi, video, unboxing (wyjmowanie z pudełka, rozpakowywanie – przy. Red.). Ważne są działania posprzedażowe. Jeśli spojrzymy na e-commerce dzisiaj widać, że są dosyć bezduszne. Otrzymujemy maile o treści „płatność potwierdzona”, „przesyłka wysłana” itp. Pokazanie ludzkiej twarzy sklepu jest znaczące – argumentował Michał Gembicki.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.