Konsumenci i marketerzy nie wiedzą czym jest geofencing

Autor: MondayNews 24 lipca 2018 09:58

Konsumenci i marketerzy nie wiedzą czym jest geofencing fot. MondayNews

Z raportu, zrealizowanego na zlecanie Grupy AdRetail, wynika, że 83 proc. internautów nie zna pojęcia, które określa szczególny rodzaj wykorzystania geolokalizacji. Tymczasem specjaliści z branży zastanawiają się, czy taka wiedza jest w ogóle do czegoś potrzebna klientom. Dodają także, że w dużej mierze sami marketerzy jej nie mają, a co dopiero zwykli konsumenci – informuje MondayNews.

Wysoki wskaźnik niewiedzy na temat geofencingu w miarę równo występuje na wsiach oraz w dużych i średnich miastach. To samo dotyczy podziału ze względu na płeć. Z kolei wśród osób, które rozumieją ww. termin, prym wiedzie grupa w przedziale wiekowym 35-44 lata.

Jak podkreśla Krzysztof Łuczak, prezes firmy technologicznej Proxi.cloud, geofencing jest trudnym i specjalistycznym słowem. Odnosi się do bezpiecznego świadczenia usług przez aplikacje mobilne z wykorzystaniem geolokalizacji. Eksperta zupełnie nie dziwi, że konsumenci nie widzą, co ten termin oznacza. I wcale nie muszą go rozumieć. Podobnie jest z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami, z których na co dzień korzystają Polacy.

– Geofencing to przede wszystkim nowe pojęcie. Jeszcze wielu marketerów ma z nim problem, a co dopiero mówić o zwykłych konsumentach. Widać jednak, że proces edukacji postępuje. I dlatego 17% respondentów już zna ten termin. Po szerszym wdrożeniu przez handel kolejnych tego typu rozwiązań niezbędne będzie poważniejsze dokształcenie internautów w tym temacie. Klienci powinni być świadomi korzyści płynących z nowych możliwości i znać zakres ochrony swojej prywatności. Dodatkowo, w pewien sposób RODO sprzyja popularyzacji nowego nazewnictwa, bo użytkownicy dostają szereg komunikatów dotyczących przetwarzania ich danych – mówi Maciej Tygielski, szef sprzedaży w Grupie AdRetail.

Zdaniem Katarzyny Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzającej firmą badawczą Mobile Institute, jest to nie tyle kwestia edukacji, co trafionych, adekwatnych i nienachalnych kampanii marketingowych. Jeśli polscy konsumenci będą dostawać atrakcyjne oferty w konkretnych lokalizacjach, np. specjalne promocje na posiłki będąc w pobliżu określonej restauracji, to na pewno szybko przekonają się do tego rozwiązania. Jednak w przeciwnym wypadku efekt może być zupełnie odwrotny od zamierzonego.

– Klienci chcą posługiwać się językiem, który jest dla nich zrozumiały. Wśród aktywnych użytkowników smartfonów może rosnąć pewnego rodzaju świadomość na temat usług lokalizacji. Wykorzystują je m.in. nawigacje i planery podróży. Mało kto jednak wie, że tego typu oprogramowań jest znacznie więcej. Aplikacje w różny sposób stosują geolokalizację. Jedne ułatwiają robienie zakupów w określonych miejscach na mapie a inne rejestrują przemierzone trasy w trakcie biegania albo pomagają parkować czy też znaleźć najbliższego lekarza – stwierdza Krzysztof Łuczak.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.