Korzyści analizy Big Data: Wiedza o konsumentach, skuteczniejsza reklama i nowi klienci
Z raportu firmy KPMG wynika, że, dzięki analizie Big Data, 8 na 10 przedsiębiorstw lepiej rozumie potrzeby i preferencje klientów. Do czego firmy wykorzystują tę wiedzę? Jednym z najważniejszych obszarów jest marketing. Jak podkreślają eksperci, to właśnie dzięki informacjom o zachowaniu klientów można dużo skuteczniej docierać do wybranych grup docelowych, a w efekcie osiągać to, na czym najbardziej zależy każdej firmie, czyli więcej sprzedawać.
Dzięki dobrym jakościowo danym przedsiębiorstwa mogą ulepszać swoje produkty i usługi, zdobywać nowe rynki, wyprzedzać konkurencję, czy po prostu generować wyższe zyski. Właśnie dlatego odpowiednia analiza i zarządzanie informacją jest dla wielu biznesów ogromną szansą na rozwój. Eksperci Datarino - firmy wyspecjalizowanej w analityce Big Data, zdefiniowali 4 obszary, w których pozyskanie wiedzy na temat klienta może przełożyć się bezpośrednio na zysk przedsiębiorstwa. Każdy z nich opiera się na dokładnej analizie zachowań konsumentów:
1. Możliwość budowania profilu klientów
Bardzo istotną korzyścią, wynikającą z analityki Big Data jest poznanie potrzeb klientów, ich problemów, czy oczekiwań. Jednym ze sposobów na uzyskanie tej wiedzy jest analiza interakcji telefonów komórkowych z routerami Wi-Fi. W efekcie firmy mogą tworzyć profile behawioralne klientów oraz bardziej precyzyjne grupy odbiorców przekazów reklamowych. Reklama dopasowana do potrzeb klienta, osiąga dużo wyższe współczynniki konwersji i w większym stopniu wspiera sprzedaż.
- Dzięki temu, że smartfony wysyłają informacje o swoim położeniu, jesteśmy w stanie powiedzieć w jakim sklepie użytkownik spędza najwięcej czasu, albo co robi przed lub po zakupach w danym punkcie. W efekcie dużo prościej jest poznać jego intencje zakupowe. Umiejętne zarządzanie taką wiedzą to pierwszy krok do zwiększenia sprzedaży - mówi Przemysław Jurgiel-Żyła, wiceprezes Datarino.
2. Lepsze dopasowanie reklamy
Wyniki badania State of the connected customer firmy Salesforce wskazują, że 72% konsumentów oczekuje od marki, że ta zrozumie ich potrzeby dotyczące produktu. Dlatego personalizacja reklamy jest tak istotna. Jak podkreśla Przemysław Jurgiel-Żyła, idealnym narzędziem, żeby to osiągnąć jest właśnie analityka Big Data oparta na monitorowaniu aktywności Wi-Fi, na bazie której tworzona jest mapa lokalizacji.
- Załóżmy że jesteś właścicielem kawiarni. Chciałbyś poinformować swoich klientów o nowej promocji dla osób, które kupią napój w drodze do pracy. Kierujesz więc reklamę tylko do osób, które przechodzą obok twojego punktu codziennie, w godzinach od 6 do 9. Wykorzystujesz do tego dane pochodzące ze smartfonów, które w określonych godzinach pojawią się w zasięgu Twojej sieci WiFi. Istotnym faktem jest to, że nie muszą się do tej sieci logować, wystarczy, że ją “widzą” - mówi wiceprezes Datarino.
3. Zwiększenie skuteczności przekazu

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
WYBRANE DLA CIEBIE
-
McDonald's naśmiewa się z butów Balenciaga
-
Coca-Cola startuje z muzyczną loterią
-
Kierowca pracuje nawet wtedy, gdy nie jedzie
- 14:45 Lidl ma do obsadzenia 700 etatów w Polsce. Zachęca do pracy podwyżkami
- 14:28 Ruszyła budowa Galerii Chełm. Lidl wśród najemców
- 14:12 Raport Opineo.pl i Nielsen: Motorem sprzedaży w internecie są tzw. connected...
- 14:08 Książki w zestawach McDonald's Happy Meal
- 13:55 Purella: Chcemy wejść z naszymi nowościami do każdej pani domu
- 13:34 Rafalska: Spadek liczby małych sklepów był większy w 2017 r. niż w 2018 r.
- 13:23 Kaufland otworzy dwa nowe markety jednego dnia
- 13:20 Żabka rozwija ofertę zestawów śniadaniowych
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Poznaj pięć konceptów sklepów Lidl (galeria zdjęć)
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Delko przejmie ponad 300 sklepów
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Tesco zwolni setki menadżerów?
- 6 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.