Koszyk Roku 2019: 12 września dowiemy się, w których e-sklepach kupuje się najlepiej

Autor: dlahandlu.pl 4 września 2019 10:13

Koszyk Roku 2019: 12 września dowiemy się, w których e-sklepach kupuje się najlepiej fot. materiały prasowe

12 września dowiemy się, w których sklepach internetowych kupuje się najlepiej. Obowiązkowa rejestracja, brak możliwości edycji koszyka, intensywny i wprowadzający w błąd cross-selling - to nielubiane przez klientów praktyki, których z pewnością nie stosują liderzy rankingu e-commerce - Koszyk Roku 2019.

Po raz drugi w Polsce, eksperci Twisto i EDISONDY wcielili się w kupujących, żeby ocenić, które sklepy internetowe są najbardziej przyjazne dla klientów.

Aby ocenić sklepy internetowe z perspektywy klienta, eksperci Twisto i EDISONDY symulowali typowe zachowania podczas wizyty na stronie sklepu, zwracając uwagę na usprawnienia i utrudnienia podczas zakupów. Sprawdzili, jak każdy ze sklepów działa na komputerze oraz na telefonie komórkowym.

- Spośród wszystkich e-commerców w Polsce wyłoniliśmy listę stu najchętniej odwiedzanych przez polskich internautów i sprawdziliśmy, które z nich są najbardziej przyjazne dla klientów. Ocenie poddaliśmy ścieżkę, którą użytkownik przechodzi od momentu wyboru produktu i dodania go do koszyka, przez dokonanie płatności, wybór metody dostawy, aż po podsumowanie zamówienia – mówi Krzysztof Blinowski, Country Manager w Twisto, które jest organizatorem badania Koszyk Roku 2019.

W sumie eksperci ocenili sklepy pod kątem ponad 200 kryteriów.

- Namawianie do zakupu niepożądanych produktów, obowiązkowa rejestracja, skomplikowane formularze, niezrozumiały język komunikacji – to praktyki, za które punkty były odejmowane. Premiowaliśmy z kolei dobrze zaprojektowane, intuicyjne rozwiązania i przejrzystą komunikację z klientem. Bardzo istotna była również kwestia dostosowania sklepu do zakupów na urządzeniach mobilnych. Wiele sklepów radzi sobie w tym aspekcie bardzo dobrze! To ważne, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że co czwarty zakup w e-commerce pochodzi dziś z kanału mobile – wyjaśnia Małgorzata Kowalska, UX Research Consultant, w studiu badawczo-projektowym EDISONDA, które jest partnerem badania.

- Warto wskazywać pozytywne wzorce. W naszym raporcie pokażemy praktyki najbardziej pożądane przez kupujących oraz te które najbardziej utrudniają im zakupy. Sklepy, które zapewniają swoim klientom przemyślane i intuicyjne rozwiązania zyskują znaczną przewagę konkurencyjną. Wnioski zebrane w raporcie Koszyk Roku 2019 pomogą sprawdzić sprzedawcom, czy ich firmy należą do tej grupy – wyjaśnia Krzysztof Blinowski, z Twisto.

Polski rynek handlu internetowego jest coraz bardziej konkurencyjny. W 2018 r. w Polsce działało ponad 30 tys. sklepów internetowych, czyli aż o 4 tys. więcej niż w 2015. W 2020 r. wartość rynku e-commerce ma sięgnąć 72 mld zł.

- Polskie e-sklepy podchodzą do projektowania procesu zakupowego coraz bardziej świadomie. Należy jednak pamiętać, że obsługa klienta nie kończy się na pobraniu opłaty i wysyłce paczki. Branżowi liderzy budują przemyślane strategie posprzedażowej obsługi klienta. Uwzględniają w nich dbałość o komunikację i opiekę nad użytkownikiem również po finalizacji zakupów, na przykład ułatwiając zwroty – mówi Małgorzata Kowalska  z EDISONDY.

Organizatorem badania i rankingu Koszyk Roku 2019 jest fintech Twisto. Partnerzy główni to EDISONDA, imoje ING, Mastercard i Similarweb, a partnerzy to Semstorm i ShopRank. dlahandlu.pl i Business Insider Polska jest patronem medialnym. Ogłoszenie wyników rankingu odbędzie się 12 września na PGE Narodowym.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,45

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 847

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 403880

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.