Marketing relacyjny dobrym sposobem na promocję e-sklepu

Autor: pr 15 lutego 2012 13:01

Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych wybiera marketing relacyjny jako sposób na zwiększenie zysków i przyciągnięcie nowych klientów. Jednym z czynników decydujących o wyborze takiej formy reklamy są koszta - zdecydowanie niższe niż w przypadku tradycyjnych form reklamy.

Problemem większości właścicieli sklepów internetowych jest niska efektywność działań reklamowych. W czasach ograniczania środków na promocję, przedsiębiorcy coraz częściej rezygnują z mało skutecznych rozwiązań reklamowych na rzecz niestandardowych działań. Jedną z przyczyn takich zachowań są wysokie koszta prowadzenia kampanii w internecie. Właśnie zapotrzebowanie na efektywniejsze formy promocji jest przyczyną drugiej młodości programów multipartnerskich.

Jednym z największych atutów marketingu relacyjnego jest fakt, że blisko 4/5 użytkowników programów multipartnerskich jest aktywnymi uczestnikami - osoby te znają swój status, a także sprawdzają aktualną ofertę w ramach programu - wynika z badań ARC Rynek i Opinia - Monitor Programów Lojalnościowych. Uczestnictwo w takim programie zwiększa też szansę, że zadowolony użytkownik poleci nasze produkty czy usługi gronu osób, które wcześniej nie miały szansy spotkać się z ofertą danego sklepu czy serwisu internetowego.

- Umożliwiając użytkownikowi dostęp do interesujących dla niego treści, uzyskujemy prawdziwe zaangażowanie z jego strony. Powoduje ono nie tylko zwiększenie odwiedzin na naszej stronie internetowej, ale przede wszystkim pomaga w przyciąganiu kolejnych internautów o podobnych zainteresowaniach, zwiększeniu liczby komentarzy i sugestii, a w efekcie nawiązywaniu dobrych relacji i pozyskiwaniu stałych klientów. Jest to o wiele bardziej opłacalne niż wysokobudżetowe kampanie reklamowe ginące w natłoku podobnych komunikatów. - mówi Wojciech Korabiewski, ekspert programu multipartnerskiego Guuli.pl.

Kolejnym atutem marketingu relacyjnego jest fakt, że 30% uczestników programów lojalnościowych deklaruje, że przynależność do programu spowodowała, iż częściej decydują się na zakupy w danym sklepie. Co dziewiąty respondent przyznaje, że przystąpienie do programu spowodowało u niego wzrost zainteresowania innymi rodzajami usług lub produktów danej firmy - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7891

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.