PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Marketing relacyjny dobrym sposobem na promocję e-sklepu

Autor: pr 15 lutego 2012 13:01

Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych wybiera marketing relacyjny jako sposób na zwiększenie zysków i przyciągnięcie nowych klientów. Jednym z czynników decydujących o wyborze takiej formy reklamy są koszta - zdecydowanie niższe niż w przypadku tradycyjnych form reklamy.

REKLAMA

Problemem większości właścicieli sklepów internetowych jest niska efektywność działań reklamowych. W czasach ograniczania środków na promocję, przedsiębiorcy coraz częściej rezygnują z mało skutecznych rozwiązań reklamowych na rzecz niestandardowych działań. Jedną z przyczyn takich zachowań są wysokie koszta prowadzenia kampanii w internecie. Właśnie zapotrzebowanie na efektywniejsze formy promocji jest przyczyną drugiej młodości programów multipartnerskich.

Jednym z największych atutów marketingu relacyjnego jest fakt, że blisko 4/5 użytkowników programów multipartnerskich jest aktywnymi uczestnikami - osoby te znają swój status, a także sprawdzają aktualną ofertę w ramach programu - wynika z badań ARC Rynek i Opinia - Monitor Programów Lojalnościowych. Uczestnictwo w takim programie zwiększa też szansę, że zadowolony użytkownik poleci nasze produkty czy usługi gronu osób, które wcześniej nie miały szansy spotkać się z ofertą danego sklepu czy serwisu internetowego.

- Umożliwiając użytkownikowi dostęp do interesujących dla niego treści, uzyskujemy prawdziwe zaangażowanie z jego strony. Powoduje ono nie tylko zwiększenie odwiedzin na naszej stronie internetowej, ale przede wszystkim pomaga w przyciąganiu kolejnych internautów o podobnych zainteresowaniach, zwiększeniu liczby komentarzy i sugestii, a w efekcie nawiązywaniu dobrych relacji i pozyskiwaniu stałych klientów. Jest to o wiele bardziej opłacalne niż wysokobudżetowe kampanie reklamowe ginące w natłoku podobnych komunikatów. - mówi Wojciech Korabiewski, ekspert programu multipartnerskiego Guuli.pl.

Kolejnym atutem marketingu relacyjnego jest fakt, że 30% uczestników programów lojalnościowych deklaruje, że przynależność do programu spowodowała, iż częściej decydują się na zakupy w danym sklepie. Co dziewiąty respondent przyznaje, że przystąpienie do programu spowodowało u niego wzrost zainteresowania innymi rodzajami usług lub produktów danej firmy - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16108

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA