Maszyna paczkowa na recepcji? Do gry wchodzi kolektomat

Autor: dlahandlu.pl 27 listopada 2018 12:13

Maszyna paczkowa na recepcji? Do gry wchodzi kolektomat Fot. materiały prasowe

Kolektomaty, powstające we współpracy z Mikomax Smart Office, to pomysł startupu - Collectomate, na sprawne dostarczanie i przechowywanie przesyłek w biurowcach i budynkach mieszkalnych. Maszyny paczkowe mają usprawnić system dostarczania przesyłek i ułatwić działania nie tylko recepcji, ale także kurierów czy osób prywatnych. Do odbioru paczki posłuży dedykowana aplikacja, pełniąca rolę asystenta przy odbiorze i dostarczaniu przesyłek.

Startup daje firmom i zarządcom nieruchomości możliwość postawienia w recepcji kolektomatu, wieloskrytkowej maszyny umożliwiającej wszystkim kurierom czy nawet prywatnym osobom, pozostawienie przesyłki odbiorcy bez potrzeby osobistego spotkania, wykorzystując do powiadomień dedykowaną aplikację. Obecnie z rozwiązania korzystają m.in. nowoczesne biura Skanska: Spark w Warszawie i Campus 6 w Bukareszcie.

- 65 proc. - tyle wg szacunków fińskich ekspertów można zaoszczędzić w przypadku kosztów dostawy, gdy nie jest ona związana z obecnością nabywcy w miejscu dostarczenia przesyłki. Dzięki kolektomatom można uzyskać ten efekt i w ostatecznym rozrachunku mamy do czynienia z 3xwin - korzystają na tym kurierzy, użytkownicy biur i rezydencji wraz z pracodawcami oraz zarządcy budynków – mówi Marcin Ciącio, CO-Founder & CSO Collectomate.

Liczba przesyłek w Polsce wzrosła w ciągu ostatnich pięciu lat o 62 proc. Tylko w 2017 roku dostarczono ich aż 395 mln. Cały rynek KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) wzrósł od 2012 roku o ponad 50 proc. Tak szybkie tempo wzrostu odbiło się na pracy kurierów mających obecnie zaledwie kilka minut na dostarczenie przesyłki, lecz w tym czasie zdążą... co najwyżej znaleźć miejsce parkingowe pod biurowcem w Warszawie.

Łączna liczba kurierów w Polsce 2017 roku wynosiła ponad 20 tys. To wciąż za mało, bo dostarczanych paczek dziennie jest ponad milion. Znalezienie odpowiedniej firmy, pracownika czy piętra – to wszystko utrudnia pracę, a ciągłe telefony zniecierpliwionych klientów tylko wydłużają okres dostarczenia paczki. Doręczenie przesyłki w ciągu kilku minut staje się niemożliwe i powoduje wiele problemów logistycznych.

Collectomate szybko zdobył grono inwestorów chcących wspierać startup rozwiązujący problem ostatniej mili. Startup poza zaangażowaniem aniołów biznesu, pozyskał 1,4 mln zł inwestycji od funduszy Kogito Ventures i Younick Mint.

Środki inwestycyjne przeznaczone zostaną na rozwój platformy oraz rozszerzenie współpracy z deweloperami i operatorami logistycznymi. Dzięki inwestycji dalej rozwijane będą same kolektomaty, powstające we współpracy z Mikomax Smart Office, producentem mebli biurowych z 27 letnim doświadczeniem.

Collectomate to startup z Łodzi założony przez Marcina Ciącio i Rafała Dylewskiego, od początku wspierany także przez Jarosława Bieniuka i Tomasza Tomczaka. Founderów połączył klub sportowy i postanowili zaangażować się w tworzenie wspólnego biznesu, do którego dołączył także Lech Kaniuk (założyciel PizzaPortal i inwestor w takich firmach jak np. iTaxi). Za cel postawili sobie wsparcie ostatniej drogi w e-commerce polegającej na dostarczeniu paczki, czyli tzw. problem ostatniej mili. Spółka rozwija unikalną Platformę Technologiczną, wspierającą proces przechowywania, monitorowania i dystrybucji przesyłek w specjalnych urządzeniach - kolektomatach.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,94

  • Min

    4,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.