Mintel: Już 9 na 10 Brytyjczyków korzysta z platformy Amazon

Autor: dlahandlu.pl 6 marca 2019 11:23

Mintel: Już 9 na 10 Brytyjczyków korzysta z platformy Amazon Fot. Shutterstock.com

Amazon to prawdziwy fenomen na rynku handlu detalicznego. Nowe badania firmy Mintel pokazują, że prawie dziewięciu na dziesięciu (86 proc.) Brytyjczyków to użytkownicy bądź kupujący na platformie Amazon.

Według Mintela 21 proc. badanych zadeklarowało, że zwiększyło swoje zakupy na Amazonie, podczas gdy 13 proc. zmniejszyło je w ciągu ostatniego roku. 70 proc. klientów Amazona robi tam zakupy przynajmniej raz w miesiącu, a mniej niż jedna piąta (17 proc.) - co tydzień.

Co znajduje się w koszyku użytkowników platformy? Książki, DVD lub wideo gry (39 proc.) pozostają najpopularniejszymi kategoriami. Dalej mamy elektronikę (30 proc.), odzież / biżuterię (30 proc.) i zabawki (20 proc.). Aż 45 proc. gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii posiada urządzenia Amazona. Są to najczęściej: Kindle (23 proc.), Fire TV / TV Stick (16 proc.), Fire Tablet (14 proc.), i Echo (11 proc.).

Duże zaufanie do giganta handlowego potwierdza fakt, że aż połowa (51 proc.) użytkowników Amazona zakłada, że ​​e-detalista ma najlepsze (najtańsze) ceny, a sześciu na dziesięciu badanych (59 proc.) twierdzi, że są lojalni wobec tej firmy. 70 proc. kupujących z Amazonem przyznaje, że jest to dla nich sprzedawca "pierwszego wyboru". 

- Amazon jest fenomenem handlu XXI wieku. W nieco ponad 20 lat stał się detalistą, z którego usług i oferty korzystają prawie wszyscy konsumenci. Osiągnął to poprzez nieustanne skupianie się na kliencie i innowacje. Pamiętajmy, że Amazon zaczął od sprzedaży książek, a obecnie posiada znaczący udział w niemal wszystkich kategoriach detalicznych - także dzięki tysiącom niezależnych sprzedawców korzystających z jego modelu sprzedaży (marketplace). Amerykański gigant rozszerzył swoje wpływy na niespotykaną dotąd skalę i zbudował platformę, z której klienci chętnie korzystają i płacą za przywilej subskrybowania usług - powiedział Nick Carroll z Mintela.

Popularność usługi Prime, opartej na subskrypcji, potwierdzają liczby: czterech na dziesięciu (39 proc.) konsumentów ma dostęp do Amazon Prime, a nieco ponad jedna czwarta (26 proc.) jest  członkiem programu. 13 proc. badanych współdzieli dostęp do Prime za pośrednictwem konta innej osoby. 

Wydaje się, że najmłodsi konsumenci w Wielkiej Brytanii są największymi fanami Prime, aż 63 proc. w grupie wiekowej 16-24 i 52 proc. w wieku 25-34 ma dostęp do tej usługi premium. Badania Mintela pokazują, że członkostwo w Prime idzie w parze z większą częstotliwością dokonywania zakupów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    23,51

  • Śr

    10,08

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7058
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.