Mintel: Zakupy online w Niemczech niemal powszechne, nawet wśród seniorów

Autor: dlahandlu.pl 20 sierpnia 2018 11:11

Mintel: Zakupy online w Niemczech niemal powszechne, nawet wśród seniorów fot. Shutterstock

Zakupy online stały się niemal powszechne w Niemczech. Ponad dziewięciu na dziesięciu (92 proc.) niemieckich internautów dokonało zakupu online w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Co więcej, dotyczy to niemal wszystkich grup wiekowych - nawet 89 proc. osób powyżej 65 roku życia, korzystających z internetu, zrobiło zakupy online w ciągu ostatniego roku - wynika z najnowszych badań Mintel.

- Niemcy mają najwyższą penetrację największych narodów europejskich, jeśli chodzi o dostęp do Internetu szerokopasmowego, wyprzedzając Hiszpanię, Francję i Włochy. W rezultacie oczywiste jest, że zakupy online dotarły już niemal do każdej grupy demograficznej. Nawet sprzedawcy detaliczni nastawieni na starszych klientów muszą zaakceptować prawdopodobieństwo, że coraz częściej robią oni  zakupy online, co oznacza, że ​​podejście wielokanałowe jest niezbędne w prawie wszystkich operacjach detalicznych w Niemczech – mówi Thomas Slide, starszy analityk ds. sprzedaży detalicznej w Mintel.

Niemal dwie trzecie niemieckich konsumentów (64%) kupiło w zeszłym roku odzież, obuwie lub akcesoria online, co czyni tą kategorię najpopularniejszą w zakupach internetowych. Jest ona prawie dwukrotnie większa niż kategoria „rozrywka” (tj. książki, płyty CD, DVD i gry wideo - 36%) i mała elektronika (33%), które są odpowiednio drugą i trzecią najpopularniejszą kategorią.

Natomiast zaledwie 22% niemieckich konsumentów kupowało online produkty spożywcze i napoje. Jednak pomimo tego, że sprzedaż żywności nadal stanowi niewielki udział w sprzedaży internetowej (1,9%), to znacznie rośnie (wzrost o 21,2% do 1,1 mld EUR w 2017 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8304
Ilość aktualnych ofert: 491119

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.